F
F.d. 50334
Guest
Vilket är att föredra ? Vartåt lutar trenden , på bilar, på campingplatser ? Hur är det i utlandet , Spanien t.ex. ? Blir det slabbigt med fast tank ? Luktar kassetten ?
Mvh Ulf Stensson
Mvh Ulf Stensson
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Då går det kanske åt 1 Kg gas om dagen för att driva toa:n, låter häftigt? Nästan lika mycket som värmen ibland?
Har sagt det förut och säger det igen, Macerator med hur lång slang du vill (upp till 50 meter, tror jag) en kvarn som mal ner allt fint och den tar även lite uppförbacke, alltså kan du tömma din fasta tank nästan vart du vill. //Karin
Lite funderingar?
Var gör man av tömningsslangen?
Blir det inte lukt av den?
Sköljer man ur slangen när man tömt? Finns inbyggd funktion för detta (ställer om en ventil eller dyl)?
Har bara haft kassett i mina bilar. I Frankian var det dubbla som standard men vi hade bara behov av en. Man fick göra den lilla rutinen och gå och tömma varannan dag.
Men fördelarna med fast tank med stor kapacitet och kvarn är tilltalande.
Lite funderingar?
Var gör man av tömningsslangen?
Blir det inte lukt av den?
Sköljer man ur slangen när man tömt? Finns inbyggd funktion för detta (ställer om en ventil eller dyl)?
Optimalt måste väl att ha både och. Står man uppställd en längre tid så slipper man flytta bilen för att tömma tanken och kan således ta kassetten med sig till ordinarie utslagsplats.
Lite funderingar bara =)