• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Faran att pussa en padda.

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
357
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
I dag så hittade Anni en liten padda ibland Ölandstoken. Efter en stund så blev hon dålig i magen och det kom fradga ur munnen. Jag gogglade och fick tips om att skölja munhålan med vatten. Sedan skulle man avvakta innan man behövde ta kontakt med veterinär.

Som tur var så hjälpte det med vattensköljningen. Saliven slutade att rinna till. Efter en stund var hon sugen på en ostbit när vi gjorde knäckebrödmackor till oss. Hoppas att hon satte obehaget i samband med paddan.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.674
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Faran att pussa en padda.

Paddor utsöndrar ett farligt gift och dom ska inte våra hundar slicka på. Ni hade tur,det kunde bli värre.

Men om man hittar en groda så kan man ju som kvinna pussa på den och så kanske det blir en prins. Men vi har väl hittat våra prinsar vid det här laget.

Men låt inte era "paddor" ligga utan uppsikt för då vet man inte vad som kan hända.

Hasse har en fråga, googlade du med paddan?
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
357
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Faran att pussa en padda.

Ja, Hasse. Googlade med paddan men aktade mig från att pussa den.
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Faran att pussa en padda.

I dag så hittade Anni en liten padda ibland Ölandstoken. Efter en stund så blev hon dålig i magen och det kom fradga ur munnen. Jag gogglade och fick tips om att skölja munhålan med vatten. Sedan skulle man avvakta innan man behövde ta kontakt med veterinär.

Som tur var så hjälpte det med vattensköljningen. Saliven slutade att rinna till. Efter en stund var hon sugen på en ostbit när vi gjorde knäckebrödmackor till oss. Hoppas att hon satte obehaget i samband med paddan.

Hej Nizze!
Nu på morgonen var jag lite trög. Det krävdes ett par genomläsningar innan allt klarnade för mig. Först trodde jag att Anni var din hustru och att det var paddan som blev föremål för vård och expektans inför en ev. veterinärkontakt. Att ta hustrun till veterinär verkade inte humant.
aake
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
357
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Faran att pussa en padda.

Hej aake! Får nog klargöra lite angående Nizze. Nizze är vår 11 år gamla katt. Han syns på avarten. Anni är som du räknade ut vår Dans Svenska Gårdshund som lyckades bita i paddan. Jag heter Anitha och min man heter Bertil.
 
Toppen