• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fann detta i scr-campingkatalogen

F

F.d. 4220

Guest
Sv: Fann detta i scr-campingkatalogen

Tyvärr känns det mest som att SCR försöker skapa ställplatser med campingpriser. De har ju skapat en pilotanläggning i närheten av Göteborg med ett pris runt 250 kr per natt.

Visst är det säkert intressant för några, men jag har svårt att tro att merparten av oss husbilsåkare vill nyttja dem.

Skall jag vara konspiratorisk, kan jag misstänka att scr först skapar dessa och sedan pressar myndigheterna till att tvinga in oss på dessa platser om de kan...

Men skall jag istället vara positiv, så är det bra med valmöjligheter. :)

//Stefan

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Det var intressant ritning som fanns bilagt till ställplatsen i Göteborg.

Där tycks bilarna stå tätt. Två parkeringsrutor med bredd 5,32m tillsammans innebär att avståndet mellan två bilar inte är mer än 0,92m emellan om de två bilarna är 2,2m breda och står ytterst på sina respektive platser. Hur står detta sig med tanke på brandsäkerhet, något som ibland förs fram i den allmänna debatten om ställplatser här på sidan?

Bozze

HBK Medlem
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026

Gruppen består av representanter från: Husvagnsbranschens Riksförbund (HRF), Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation (SCR), Caravan Club, Polismyndigheten, Transportstyrelsen samt KABE Husbilsklubb.

Är det inte bra om husbilsklubben är med och formar detta?

F

F.d. 58547

Guest

Jag var inne i denna tråd nu detta kanske är lite outsiders men i Gränna hamn där ställplatsen är har ni jättenära till en Bmx bana som vi har fått order att bygga, så ta med hojarna dit och kör i dirten. Vet ju ej än hur dirten kommer att slå, men blir den poppis då kommer det att ljuda av liv där. Jag skulle nog ej vilja stå i närheten där om banan blir poppis bland ungdomarna.

Senast redigerad av en moderator:

Relax

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2025

Hej!
Någon som känner till kostnad, mm för att stanna till i Gränna hamn?
Gränna ligger ju bra till när man är på väg norr- eller söderut!

Förutsätter dock ett max ... max pris 100:-/dygn förutsatt att service, plats (minst 3,5 x 9m) och turistutbud tillsammans ska vara intressant!

Tömning, mm finns av olika anledningar "gratis" på flera platser alldeles i närheten av Gränna, bla på vägverkets rastplatser utmed E4'n, så det är ju inget jag är beredd att betala extra för!

F

F.d. 58547

Guest

Hej!
Någon som känner till kostnad, mm för att stanna till i Gränna hamn?
Gränna ligger ju bra till när man är på väg norr- eller söderut!

Förutsätter dock ett max ... max pris 100:-/dygn förutsatt att service, plats (minst 3,5 x 9m) och turistutbud tillsammans ska vara intressant!

Tömning, mm finns av olika anledningar "gratis" på flera platser alldeles i närheten av Gränna, bla på vägverkets rastplatser utmed E4'n, så det är ju inget jag är beredd att betala extra för!
DEnna ställplats som jag pratade om har jag ingen aning om, men det ligger en jättefin plats rätt över infarten till den på höger sida om vägen ner till hamnen tror dom tar ca 75:- den är nog lugnare också./susanne

Senast redigerad av en moderator:
Toppen