• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Falck Euro Assistans

Kreos

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
530
Medlemskap
2024
Hej alla Husbilsåkare !

Jag är ganska ny husbilsåkare och nu undrar jag om någon har erfaren het av
Falk Euro Assistans. jag fick med postrn ett erbjudande om att för 486:- få deras hjälp
vid behov. Någon som har erfarenhet av detta eller synpunkt?

MVH / Henry
 

Lena & Jan

HBK Medlem
Inlägg
500
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
448
Medlemskap
2024
Sv: Falck Euro Assistans

Har du ny Fiat bil (2007) ingår Väghjälp i två år i hela Europa (de flesta länderna). Och för nästan samma pengar som Falck erbjuder får du medlemsskap + Väghjälp i Sverige i ett år hos M (motormännens riksförbund).

Ett konstaterande i samband med att vi fick ett likadant brev från Falcks.

Lena & Jan-Erik
 

Kreos

HBK Medlem
Inlägg
62
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
530
Medlemskap
2024
Sv: Falck Euro Assistans

Tack oboen för ditt svar, nej bilen är en 02:a
Men jag kollar upp M erbjudande

MVH / Henry
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Falck Euro Assistans

Man kan väl inte riktigt jämföra M:s Väghjälp med en "riktig" assistansförsäkring, då den "bara" tar hand om självrisk på räddningsförsäkring, max 2 gånger/år. Förhoppningsvis räcker ju det och blir över...

Har förtvivlat försökt läsa i mina försäkrinhsvillkor om även punktering ingår i min räddningsförsäkring, men det framgår inte. I en assistansförsäkring står det dock klart uttryckt att det gör det. Klart jag kan byta däck själv, men nog är det lyxigt när en stilig karl kommer och gör det åt mig! (I ett sån't läge är alla vägriddare stiliga!)

Det är också enklare med assistanceförsäkring, då allt regleras på ett ställe ( ia lla fall på den jag har till min personbil). När jag fick använda väghjälpen skulle jag först ringa mitt försäkringsbolag. Sedan får jag betala självrisken och skicka in en anmälan till M och få tillbaka den.

Fast Väghjälpen har den STOOOORA fördelen att den kan tecknas även för äldre fordon, som min Skorven. Jag kan tyvärr inte få assistanceförsäkring på den, pga åldern.
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen