• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förvaring

patrick1977

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
29373
Medlemskap
2021
Hej , hur har ni gjort med tallikar ,glas å kastruller för att de inte ska skramla och fara iväg under färd? Fins ju en dell hjälpmedel att köpa. Visa bilder och berätta hu ni gjort.
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
IKEAs matta för kökslådor ("VARIERA lådmatta transparent") i botten på alla lådor och fack.
Bitar av samma matta mellan tallrikar (porslin!) så de inte skramlar.
Egentillverkade stöd i 4 mm teak-plywood med hål i för att ställa muggarna i. Samma funkar också för glas om man ställer glasen med foten uppåt.
IKEAs kryddhållare för lådor ("VARIERA" den också) för att de inte skall skramla runt.

MVH
Hans
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.766
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Hjemme drikker jeg vin af glas. Det vil jeg også, når jeg kører i husbil. Jeg kan ikke lide vil af et plast"glas"

Så jeg har 2 af disse i toppen af et skab i køkkenet


Fås i 2 størrelser, så de kan passe til forskellige størrelser glas
 
W

Weckman

Guest
Hjemme drikker jeg vin af glas. Det vil jeg også, når jeg kører i husbil. Jeg kan ikke lide vil af et plast"glas"

Så jeg har 2 af disse i toppen af et skab i køkkenet


Fås i 2 størrelser, så de kan passe til forskellige størrelser glas
Här i Sverige får vi inte dricka vin när vi kör husbil ;).
Men din länk till förvarings skenan var precis vad jag sökt. Finns på eBay såg jag. Tack För tipset.
 
W

Weckman

Guest
€10 i frakt. Kontakta säljaren innan bara.
Har sökt efter dessa på Ebay men går bet. Har du en länk?
 
Toppen