• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

förvaring av reservhjul

Håkan o Britt

HBK Medlem
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2026
Jag tänker skaffa ett reserv hjul,men jag vill inte ha det i garaget eller bakom bilen utan under bilen, men finns det någon smart upphängning, jag har maxi chassi ,kom gärna med förslag, mvh,håkan

Sv: förvaring av reservhjul

Ja ,varför inte ha det under bilen , men kolla axeltrycket så kanske du får ha det ganska långt fram . Kolla bara så du får ut det om det skulle bli punktering. Jag har nämligen problem med att den är baktung .

Hej. Något att tänka på! Jag hade en Knaus -05 med alko-chassi med reservhjulet under bakom bakaxeln Varje gång man körde över en vägbula eller in på en bensinstation med olika höjder så skrapade det till i resevhjulsramen under,även om man kröp över vägbulorna. Plockade bort det ändrade lite på cykelstället placerade hjulet mellan bakväggen ock cykelstället med cyklarna kvar på sin ordinarie plats . Funkade kanon .
Mvh Leffe

PS Hade ett runt skydd över däcket

Så här satt jag mitt i min förra LMC

Bilagor

• 20150528_140223.jpg
    20150528_140223.jpg
    2,5 MB · Visningar: 20
Tillbaka
Toppen