• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förvaring av långa prylar

F

F.d. 6270

Guest
Blev inspirerad av ”rörpulares” sätt att transportera rör, ett 2 meters PP-rör med 110 mm diameter med renslock (gängade lock) i båda ändarna passar bra i dubbelgolvet på bredden i mitten av bilen och det finns luckor att komma åt båda ändarna.

Förutom mindre rör, slangar kan man ha fiskespön, andra långa prylar, smutstvätt, vinflaskor :wub: mm. mm.

Lägger upp lite bilder senare.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Förvaring av långa prylar

Perfekt för jag funderade på detta också att montera ett sådant rör så man kunde slänga in parasollet och "markisstödet" .

Jag såg detta på en husvagn och det var iofs monterat under golvet/bakomfrämre stödbenet dock inte så lång som vi kan ha pga. den hade ju rambalken .
 
Senast ändrad:

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Sv: Förvaring av långa prylar

Jag tillverkade ett liknande rör för 4 år sen för att ha fiskespön i och kompletterade med en enkel lås från Biltema ( ca 14:- de finnes säkert i de flesta teknikaffärer) jag slipade haken som en krok som fångar i ett urslipat hack i röret, inte mycket till låsning men ändå låst och fodra ett visst våld för att bryta upp. Visserligen rymmer röret bara ca 3 st spön med tygfodral, men ligger ju skyddade.
Ja det var min lösning, fast det är ju inte snyggt men å andra sidan är inte bilen så vacker den heller.

röret.jpg
 
F

F.d. 29841

Guest
Sv: Förvaring av långa prylar

Hej Postis
Man ser många som har gjort som du, med rören.
Mål röret blått så blir ju det som Svenska färgerna, när du far omkring ute i vida EU.
/Vidhem
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Förvaring av långa prylar

hej jag tängte att man skulle ha sådana rör som extra tankar sv vatten under bilen jag får plats med 4st ggr 2meter längs bilen på en sida det finns mer plats för event en extra toa tank löstagbar ev fast eller gastankar ideerna tar aldrig slut mvh håkan ps har ej dubbel golv
:wideeyed:
Blev inspirerad av ”rörpulares” sätt att transportera rör, ett 2 meters PP-rör med 110 mm diameter med renslock (gängade lock) i båda ändarna passar bra i dubbelgolvet på bredden i mitten av bilen och det finns luckor att komma åt båda ändarna.

Förutom mindre rör, slangar kan man ha fiskespön, andra långa prylar, smutstvätt, vinflaskor :wub: mm. mm.

Lägger upp lite bilder senare.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Förvaring av långa prylar

Hej postis
Inget fel på din bil.
Vacker behöver den inte va det är funktionen som räknas.Vackra är vi själva
eller hur.:Dtrevlig fortsatt helg.
Hälsar
 
F

F.d. 52920

Guest
Sv: Förvaring av långa prylar

Jag lät en plåtslagare tillverka en låda av rostfri plåt för fiskespön o tältpinnar
 

Bilagor

  • IMGP0410 [Skrivbordsupplösning].JPG
    IMGP0410 [Skrivbordsupplösning].JPG
    160,9 KB · Visningar: 14
  • IMGP0555.jpg
    IMGP0555.jpg
    62 KB · Visningar: 12
Toppen