• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

förtält markis?

Ronny o Ulla-Britt

HBK Medlem
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
4709
Medlemskap
2025
hej alla husbilsvänner!
finns det någon som kan ge råd om safari room eller liknande,något som passar till en fiamma boxmarkis från 2001?
tackar på förhand.
MVH :cool:Ronny.

T

Teddi

Guest
Sv: förtält markis?

hej alla husbilsvänner!
finns det någon som kan ge råd om safari room eller liknande,något som passar till en fiamma boxmarkis från 2001?
tackar på förhand.
MVH :cool:Ronny.

jadå ronny,,höjd från mark upp till markis e de viktigaste,,sen bredden på tältet bestämmer du själv,,bara de går innanför markistaket så,,så längst ner kommer en så kallad kjol,,ja tar med mej ett sådant när vi nu åker,,
ock de e fiamma,,tältet köpt hos husvagn-svensson i lidköping,,dom har också postorder,,ett tält som du "slänger" upp första gång på kanske en timme,,sedan ,,en 20minuters uppsättning,en hyfsad extrabostad som e värd sina pengar,,så tycker teddi:D,

T

Teddi

Guest

du har ett antal klämmor som sitter överst i tältet,,dom kläms ihop över den stång som går ut till markisstolparna,,ja kommer inte ihåg hur man löser de med taket..3 år sedan de va uppe,,

finns de nån annan som har ett bättre svar till både dej o mej ronny så e de bra???

ronny,,ja ringer upp dej om nån timme,,teddi,,

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50036

Guest

Hej Ronny

Här kommer ett svar som är lite utanför ursprungsfrågan. Hade som du en Fiamma markis på min förra husbil. Jag sålde markisen och köpte en ny den som Fiamma kallar ZIP. Där följer hela tältet med markisen och markisen har dragkedjor på gavlarna så det är otroligt lätt att sätta upp och är helt tätt hur det än blåser. Det var ju inte den billigaste vägen att gå me bra blev det!

Håller med Teddi att det ger ett skönt extra rum om man ligger still mer än en kväll.

Lycka till mvh Torbjörn

Toppen