• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Första vintern

F

F.d. 8538

Guest
Hej!

Min Euramobil Contura 630SB, 2009, anländer nu i november och kommer att åka direkt till vinterförvaring. Det är min första husbil så jag har läst på här i Husbilsklubben om vad jag behöver tänka på inför vinterförvaring. Har jag glömt något?

1. Tömma vatten, spillvattentank och WC samt slå glykol i vattenlås.
2. Koppla bort minuspolen från batterierna alternativt ta ur batterierna för förvaring och underhållsladdning.

Behöver jag göra något med mitt ALDE värmesystem? Jag antar att det är glykol i systemet och att det alltså inte behöver tömmas. Tror jag rätt?

Något annat som bör göras???

Med vänliga hälsningar,

Jan

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Första vintern

Kan være en god ting å kontroller styrken på glykolen i alde systemet. Enkelte produsenter fyller med frostsikkring ned til -20, men da blir det problemer med -30 - slangekoplinger presses ut og stor vatnlekka (har selv vært utsatt for dette). Er blandingen for svak - gjør noe med det!

F

F.d. 29841

Guest

Hej
Har du köpt den i Sverige behöver du nog inte kolla glykolen.men från Tyskland då är bäst att göre en koll.
/Vidhem

F

F.d. 2128

Guest

Ja, tanka fullt är rekommendationen. Det minimerar kondensen i bränsletanken!

/Henrik

Toppen