• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Första vinterförvaringen ?

eva o göran

HBK Medlem
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
16666
Medlemskap
2025
Hur får jag med tömningen av varmvattenberedaren på Allde 3000 pannan ? och hur vinterförvarar man batterierna,tar man bara av pluspolen? Har en äldre niesmann.:wink:

Sv: Första vinterförvaringen ?

Litt avhengig av årsmodell og type så finnes det 3 plastkraner montert på undre golv, før omlag 2001 var de tilgjengelig gjennom en luke i øvre golv gjerne i en av sittebenkene :rolleyes:. På nyere modeller i en serviceluke på venstre side i bilen. Åpne alle tre og kranene inne i bilen og bilen er vinterklar. Husk å sette blandebatteriene i midtstilling.

hej ! se till o töm allt vatten i systemet öppna kranarna kör pumpen lite så det blir tomt låt kranarna vara öppna ! ladda batterierna fullt ta sedan av polerna så går det bra oavsett om den står inne ell ute ! finns fler tips o åsikter du kan söka på här i forumet ! lycka till

hej ! se till o töm allt vatten i systemet öppna kranarna kör pumpen lite så det blir tomt låt kranarna vara öppna ! ladda batterierna fullt ta sedan av polerna så går det bra oavsett om den står inne ell ute ! finns fler tips o åsikter du kan söka på här i forumet ! lycka till
Det räcker att plocka minuspolen!

Tillbaka
Toppen