• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Första titt på iPhone 5s

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Första titt på iPhone 5s

Den ständiga "vem är bäst" kampen leder säkerligen till en utveckling som gagnar alla användare oavsett andriod eller iPhone men om inte Apple kommer med ett rejält tekniksteg snart så är dom nog på väg mot ändstationen.

Det gäller hela tiden att vara snäppet före, man trodde att Nokias lösning med kameradelen på Lumia 1020 var genial ända till Sony visade sin QX som passar både iOS och Android.

Kvalitetskänslan är lika viktig något som HTC m. fl. fått erfara med vikande försäljningssiffror.
HTC:s försäljning störtdyker - Mobil.se
 
Senast ändrad:
S

Sören-6830

Guest
Sv: Första titt på iPhone 5s

Är väldigt nöjd med min iPhone och kommer inte inom överskådlig tid lämna Apple.
Att Googles vd satt i Apples styrelse när iPhone med alla innovationer togs fram och sedan stal allt och överförde kunskaperna till att ta fram Android gör att man även känslomässigt känner mer för Apple.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Första titt på iPhone 5s

Är väldigt nöjd med min iPhone och kommer inte inom överskådlig tid lämna Apple.
Att Googles vd satt i Apples styrelse när iPhone med alla innovationer togs fram och sedan stal allt och överförde kunskaperna till att ta fram Android gör att man även känslomässigt känner mer för Apple.


Det var en rolig och överaskande nyhet...
han måste vara en av historiens smartaste tjuvar :rolleyes:

Alla spelar på den här marknaden snor av varandra...
från vaktmästare till VD

Tack för ett roligt skämt :D:D

Bosse
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Första titt på iPhone 5s

Är väldigt nöjd med min iPhone och kommer inte inom överskådlig tid lämna Apple.

Jag låter inte känslorna styra val av prylar, i mitt fall var det enkelheten i handhavandet och kvalitén som fick mig att byta till iOS. Kommer det bättre grejer byter jag direkt om jag klarar det ekonomiskt. Jag har gjort många felsatsningar de senaste åren men fått desto fler erfarenheter.
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Första titt på iPhone 5s

Det var en rolig och överaskande nyhet...
han måste vara en av historiens smartaste tjuvar :rolleyes:

Alla spelar på den här marknaden snor av varandra...
från vaktmästare till VD

Tack för ett roligt skämt :D:D


Bosse

Skämt och skämt......Läs boken om Steve Jobs
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Första titt på iPhone 5s

Lite skämt (hoppas jag) och lite allvar: First Look: iPhone 5s - YouTube

Klockrent!

Kul känga med glimten i ögat till alla Applefanatiker.:D
Det spelar ingen roll vad som släpps, hur det ser eller hur dyrt det är. Det är tydligen ändå alltid "bäst" så länge det är ett Äpple påstämplat. ;)

Fast vinden har helt klart vänt. Apples peak har förmodligen varit. Precis som med de flesta andra lyckosamma nya koncept och produkter hinner man inte ha monopol så länge innan konkurrenterna vaknar till, kommer ifatt och ofta även går om.
Jag klämmer lite på gummans Iphone 5 emellanåt och jag förundras varje gång över att tiden verkar ha stått still i den. Att byta tillbaka till en Iphone nu skulle kännas som att hoppa in i en 10 år äldre bil.
Jag hoppas verkligen att något nytt kommer snart.
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Första titt på iPhone 5s

Själv åldras jag långsammare om jag slipper att uppgradera...
och betala 5000kr för budgetvarianten 5c och 8000kr för 5s.
Annars är det nog inget fel på telefonerna men källan Apples relation med NSA gör mig fundersam.:cool:
SÃ¥ kan NSA utnyttja nya iphone | Teknik och telekom | SvD

Bosse

Ha ha ja inte har NSA stört mig under de år jag haft Iphone. Men hälsa dom att det är betydligt enklare att följa min blogg om de undrar vad jag sysslar med :) Men jag tror inte de är intresserade av vanliga dödliga....samt jag har inget att dölja så dom får leka så mycket dom vill...
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Första titt på iPhone 5s

Ha ha ja inte har NSA stört mig under de år jag haft Iphone. Men hälsa dom att det är betydligt enklare att följa min blogg om de undrar vad jag sysslar med :) Men jag tror inte de är intresserade av vanliga dödliga....samt jag har inget att dölja så dom får leka så mycket dom vill...

Skönt med trygga människor... tycker även NSA när de lägger näsan i blöt eller leker i fel sandlåda...som för att tala om vilka operativsystem vi skall använda.
Operating Systems - NSA/CSS

Eller som;
Michael Hayden, före detta NSA-chef, berättade på en konferens i Washington. Hayden och hans fru besökte en Apple Store när en säljare kom fram och började skryta om att Iphone redan har över 400 000 appar. Hayden vände sig till sin fru och konstaterade roat ”Grabben vet inte vem jag är eller hur? 400 000 appar innebär 400 000 tusen möjliga attacker”.

Bosse
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Första titt på iPhone 5s

I nya Iphone 5S kan du låsa upp din mobil och köpa program, musik och filmer med ditt fingeravtryck. Nu påstår sig den tyska hackargruppen Chaos Computer Club (CCC) ha knäckt Iphone 5S fingeravtrycksläsare. Bara två dagar efter att den nya mobiltelefonen släppts ska gruppen ha fotograferat av ett fingeravtryck från en glasskiva och tillverkat ett falskt identitetsfinger. På deras hemsida skriver CCC:s talesperson Frank Rieger att "Det är ren idioti att använda något du inte kan förändra och som du lämnar överallt varje dag som en säkerhetskontroll".
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.756
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Första titt på iPhone 5s

Varför inte det, inte ens majoriteten har alltid rätt. Och detta är ingen majoritet av telefonköparna i världen.
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Första titt på iPhone 5s

Hoppas det vänder för Apple ;)
Ökad försäljning av Iphone hjälpte inte Apple

"Under första kvartalet har försäljningen av Apples Iphone 5 minskat, vilket har lett till till att Hon Hais (Foxcoons) omsättning sjunker, säger Arthur Liao, som är analytiker på Fubon Securities Investment Services, till IDG News."

Är inte layouten i iphone idag lite gammalmodig...


Bosse
 
Senast ändrad:
I

Ice-Man

Guest
Sv: Första titt på iPhone 5s

Erkänn IceMan att du blir alltmer sugen på nya iPhone!
9 miljoner köpare på 3 dagar kan inte ha fel!

Knappast, vi har äpplen så det räcker och blir över hemma. Utöver fallfrukten i trädgården (som man åtminstone kan göra paj av) så finns i huset en iPhone4, en iPhone5, två MacBook Air, en Apple-TV.
Hur har det kunnat gå så snett med min barnuppfostran :)

9 miljoner köpare ifrågasätts:
"Förra året sålde Apple fem miljoner av Iphone 5 under den första helgen. Men rekordet på nio miljoner ifrågasätts av analytikern Gene Munster, skriver The Wall Street Journal.
Telefonerna såldes i fler länder i år än tidigare. Apple uppges också ha räknat in försäljning till andra återförsäljare, och att de nio miljonerna inkluderar osålda Iphone 5C-modeller hos återförsäljare som inte är företagets egna."

Luftslott?
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.709
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: Första titt på iPhone 5s

Och jag väntar fortfarande på att de skall släppa en IP-klassad telefon.
Allt nytt lull-lull bryr jag mig inte så mycket om.
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Första titt på iPhone 5s

Är det just en IP-klassad iPhone du är ute efter så lär du nog få vänta. Det finns däremot ett antal IP-klassade Androidtelefoner i olika prisklasser på marknaden, t.ex:
Sony Xperia Z, V och Go.
Samsung Galaxy S4 Active, Xcover och Xcover 2.
 
Toppen