• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Första sommaren med husbil

F

F.d. 30341

Guest
Hej.
Det har varit vår första sommar med husbil. Det är det bästa vi gjort när vi köpte den, en begagnad Fiat Ducato 2001. Välvårdad och snygg, går som en klocka.
Jag hatar att ställa in den för höst och vinter nu i november.
Hoppas nästa vår kommer snabbt och att vi på denna sight kommer att se många trevliga husbilsträffar att åka på.:spinny:
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.587
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Första sommaren med husbil

Hejsan och välkommen.
Ja, som så mycket annat så kan även husbil vara behovsframkallande, och som så mycket annat så kan det bli dyrt i framtiden om behovet inte går att kontrollera.
Montro finns det rehab för husbilsberoende?????? ;).

Ha det bra. JANKRO.
 
F

Floryd

Guest
Sv: Första sommaren med husbil

Been there, done that...
Eller rättare sagt är där nu! Vi här också vår första husbilssäsong. Den blev i och för sig lite rumphuggen när vi fick lämna bilen på en fransk verkstad och det tog mer än en månad att få tillbaka den. Men vi älskar vår husbil och är glada varenda gång vi kan åka iväg med den.

Vilken höst vi har haft! Varenda helg har det varit underbart väder och vi har använt den mycket mer än vi hade kunnat drömma om. Vi har hunnit sova vid havet i Skummeslöv och flera gånger vid Vänern och i en skånsk skog. Vi har sett sprakande stjärnhimmel och soluppgångar och svanar och måsar och rävar. Jag är inte säker på att vi hade uppskattat en gråkall regnhöst lika mycket.

I helgen kommer syrran på besök. Hon är lite finare i kanten och brukar sova på hotell när hon är här. Den här gången har hon bett att få låna husbilen. Det är stort. Mycket stort.
 
Toppen