• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Första husbilssommaren

Judge

HBK Medlem
Inlägg
8
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
28122
Medlemskap
2025
Hej har nu varit ut på våran första husbilssommar ,den gav mersmak vill jag lova. Lite smolk i bägaren blev det
när jag fyllde på vatten så fungerade inte instrumenten som visar nivån,hade ju papper på att bodelen blivit
kontrollerad ok . det var ju svårt för mig att se någon funktion när tanken var tom nu var det ju ett kombi instrument så det var fler saker man inte ser, batterier och grå tanken.Kylskåpet larmade på 12v och fotstegs varningen funkade ej. Nå väl kontaktade firman där vi köpte bilen Fritids fordon i Norrtälje fixade (dom var väldigt tillmötes gående)till kylen och fotsteget dock fanns inte instrumentet att köpa längre men dom forskar efter beg. Så är det någon som har en panel eller kombi instrument till en Bürstner t-star 680 Merzedes -04(finns säkert fler års modeller som passar). Resan då tänker ni jo då vi började med SM-hästhoppning i Sundbyholm vidare till Mellbergsgård utanför Vårgårda västkusten ner till Varberg överraskade bekanta i Osby och Kyrkhult samt kusiner i Karlskrona där det var skärgårdsvecka.
Glömde att nämna Ullared (Förträngt) ostkusten upp en natt i Oskarshamn sedan hem till Skutskär var in och sa hej till vår hemmavarande dotter sedan ut och sov i husbilen på garageinfarten !!!!
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Hej!
Visst är det lite tråkigt när det inte riktigt funkar som det ska. Husbilar är lite som båtar...man får pyssla lite hela tiden. Självklart ska allt fungera när man köper bilen, men jag gissar att ni även framgent kommer att få pyssla med lite småsaker.

Jättekul att ni känner mersmak för husbilslivet! Vi känner likadant!

Påsk på Lidköpings camping 2016
20160326_113611.jpg

Ha de gott!

//Jocke
 
Toppen