• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förstörd midsommar

gertz

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
8904
Medlemskap
2024
Sv: Förstörd midsommar

Hej vet inte ännu fiat växjö tar den på torsdag, men vi tror att det är ett mekanisk fel,jag hör av mig.
 
F

F.d. 55414

Guest
Sv: Förstörd midsommar

Hej Leif!
Oj då, det måste jag kolla. Gäller det mig också? Görs det automatiskt när man lämnar in bilen på regelbunden service till FIats serviceverkstäder enligt serviceboken?/Inga i Sverige
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Förstörd midsommar

Hej på er.

Nej inte er bil, det jag skrev om gäller automat växlade bilar också där enligt service boken.

Hälsningar Leif
 
F

F.d. 55414

Guest
Sv: Förstörd midsommar

Tack Leif! Yngve hann informera mig innan.
Här blir det korta utflykter norr om stan. Undviker passera genom Sldertälje någon/några veckor.
 

gertz

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
8904
Medlemskap
2024
Sv: Förstörd midsommar

Hej nu har jag fått tillbaka min bil, det var en styrenhet i roboten som var trasig, Don fick en ny från Italien igår, 3tim sen ok ,hoppas att det aldrig mer händer!
 

Gunbritt o Rune

HBK Medlem
Inlägg
45
Kommun
Mark
HBK-Nr
5640
Medlemskap
2024
Sv: Förstörd midsommar

Likartat problem. Roboten växlade lite hursomhelst och slutade fungera med neutralläget inkopplat. Efter att under de senaste 2 veckorna bärgats 3 gånger till Fiatverkstad står bilen nu 40 mil härifrån och väntar på reservdel. Jag kan förhoppningsvis hämta den på fredag. Bilen är ny. Problemen började vid mätarställning 300 mil. Nu har den ca 500. Fiat Assistance fungerar bra. Har för tillfället lånebil (max 5 dagar).
 
Toppen