• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försenad leverans

Per o Maggan

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Söderköping
HBK-Nr
20702
Medlemskap
2024
Sv: Försenad leverans

Yippy, nu har vi fått leveransbesked. Det blir nästa vecka. Alltså bara två veckor för sent.

Nu har vi en massa andra nybörjar frågor. Vi har beställt en Pilote Galaxy 7.49 lång. 4250 tung, automat på 150 hkr diesel
Vad bör vi tänka på?
Något speciellt just vid leveransen?
Försäkringsfrågan/assistansförs. har jag läst många inlägg om, den verkar man måsta kolla på flera bolag. Ser dock att de flesta skriver om helförsäkring, behöver man det på ny bil, man har ju vagnskadegaranti?
Grönt kort? Behöver man det?
Täthetskontroller etc ??

Tar gärna emot alla bra tips.
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Försenad leverans

Yippy, nu har vi fått leveransbesked. Det blir nästa vecka. Alltså bara två veckor för sent.

Nu har vi en massa andra nybörjar frågor. Vi har beställt en Pilote Galaxy 7.49 lång. 4250 tung, automat på 150 hkr diesel
Vad bör vi tänka på?
Något speciellt just vid leveransen?
Försäkringsfrågan/assistansförs. har jag läst många inlägg om, den verkar man måsta kolla på flera bolag. Ser dock att de flesta skriver om helförsäkring, behöver man det på ny bil, man har ju vagnskadegaranti?
Grönt kort? Behöver man det?
Täthetskontroller etc ??

Tar gärna emot alla bra tips.

Ta lite tid och gå igenom bilen tillsammans med firman före du godkänner (skriver under) leveransen. Lär dig alla knappar i utrustning. Kolla varmvatten och värme. Spola vatten, sätt på kylskåpet på gasolen m.m..
 
Toppen