• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkringsfråga

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Om en skada sker på husbilen när den står i carporten hemma på tomten, vilken försäkring gäller då? Vi har alla våra försäkringar i Folksam, någon som vet?
 

GRY61

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
6487
Medlemskap
2025
Sv: Försäkringsfråga

Vad har hänt? Det beror ju på vad som hänt om det är delkasko (huvudsak brand eller stöld) eller skador i övrigt oftast vagskadeförsäkring, förutsätter alltså helförsäkring.
 

GRY61

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
6487
Medlemskap
2025
Sv: Försäkringsfråga

Då är det delkasko dvs. Räcker med halvförsäkring.
Ring försäkringsbolaget.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Redan ett försäkringsärende men jag undrade bara om det går på husbils eller hemförsäkringen, glömde fråga nämligen...
 

cgwik

FD HBK Medlem
Inlägg
298
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
22742
Medlemskap
2022
All skada på husbilen och dess fast monterade utrustning regleras av husbilsförsäkringen oavsett var bilen befinner sig. Om branden också skadat carporten går det på hemförsäkringen, likaså om branden skadat personlig egendom, t ex kläder. Om du har samma bolag på båda brukar det bara bli en självrisk.

/CG
 
Toppen