• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkringsbolag för dyrare bilar?

J

Jimbo

Guest
Sv: Försäkringsbolag för dyrare bilar?

Dina Försäkringar, Dalarna. Billigaste jag hittat hittills. Samma villkor som Länsförsäkringar men 2000:- billigare, på min bil iaf.
 

Majvor o Toomy

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Mark
HBK-Nr
3086
Medlemskap
2024
Sv: Försäkringsbolag för dyrare bilar?

hej har någon pris på en halvintegrerad glasruta behöver byta har länsförsäkringar med 35procent tacksam för svar
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Försäkringsbolag för dyrare bilar?

Ett litet tips.
Jag har ikväll mer än halverat försäkringskostnaden på vår personbil.
Använde mig av Insplanet https://www.insplanet.com/index.aspx
Det visade sig att SalusAnsvar blev förmånligast för oss. Kompletterade dessutom med en trygghetsförsäkring, Biltrygg.
SalusAnsvar försäkrar inte husbilar, men Inspanet samarbetar med ett annat försäkringsbolag som försäkrar husbilar. Det kan kanske vara värt att kolla. Logga bara in på Inspanets hemsida, välj husbil och fyll i uppgifterna.
V-backen :wink:
Det är fel Salus ansvar fösäkrar vist husbilar, jag har min fösäkrad i det bolaget det enda dom inte tar är assistans, det har jag i FALK.
mvn
Bertil
HBK inttreserad.
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Försäkringsbolag för dyrare bilar?

Det är fel Salus ansvar fösäkrar vist husbilar, jag har min fösäkrad i det bolaget det enda dom inte tar är assistans, det har jag i FALK.
mvn Bertil HBK inttreserad.

Jag känner nu till detta och kommer att låta Salus Ansvar tillsammans med några bolag till få lämna en offert på en husbilsförsäkring i morgon. Det var kontakten på Insplanet som gav felaktig information till oss. Man måste tydligen dubbelkolla allt själv när det gäller försäkringsbolag.
V-backen ;)
 

gunnar20

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Orust
HBK-Nr
760
Medlemskap
2024
Sv: Försäkringsbolag för dyrare bilar?

Har länsförsäkringar och bytt vindruta på vår Concorde - dyrt. Men man kan aldrig få en högre självrisk än för en "vanlig" vagnsskada. Alltså inte mer än vad en krock skulle kosta om man får ett stort stenskott. Alltså normalt 3000 kr i självrisk. Upplys gärna försäkringsbolagen om detta - dom "glömmer" det gärna!
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Försäkringsbolag för dyrare bilar?

Läst dessa inlägg men ej förstått!!!!!!!!!!! Finns det försäkringsbolag för dyrare bilar!!??
Inte i min värld i alla fall, och har aldrig hört talas om något sådant bolag trots 30 ärs arbete för försäkringsbolag.
Eller har jag missförstått rubriken????
 
F

F.d. 7282

Guest
Sv: Försäkringsbolag för dyrare bilar?

Å i så fall vad är en "dyrare" husbil. Var går gränsen?

// Nyfiken Pär
 

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Inlägg
120
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021
Sv: Försäkringsbolag för dyrare bilar?

Har länsförsäkringar och bytt vindruta på vår Concorde - dyrt. Men man kan aldrig få en högre självrisk än för en "vanlig" vagnsskada. Alltså inte mer än vad en krock skulle kosta om man får ett stort stenskott. Alltså normalt 3000 kr i självrisk. Upplys gärna försäkringsbolagen om detta - dom "glömmer" det gärna!

Hej!

Har drabbats av dethär på en tidigare bil hos Länsförsäkringar. Tänker byta bolag eftersom Glas 35% av skada ger på ca 40000 kr 14000 i självrisk. Om ovanstående gäller och Vagnskada är 6000 kr ska jag då max betala 6000 kr. Frågan är om det påverkar bonusklassen där jag ligger i lägsta.

Hälsningar
Hans
 

Hans Danderyd

FD HBK Medlem
Inlägg
120
Kommun
Danderyd
HBK-Nr
3003
Medlemskap
2021
Sv: Försäkringsbolag för dyrare bilar?

Har länsförsäkringar och bytt vindruta på vår Concorde - dyrt. Men man kan aldrig få en högre självrisk än för en "vanlig" vagnsskada. Alltså inte mer än vad en krock skulle kosta om man får ett stort stenskott. Alltså normalt 3000 kr i självrisk. Upplys gärna försäkringsbolagen om detta - dom "glömmer" det gärna!

Hej!

Kontakta LF och fick nedanstående svar som inte gav någon rabatt.

Hans

Hej Hans

Det stämmer får du en Glasskada som kostar 40 000 kr betalar du 14 000 kr i självrisk. Det har ingenting med Vagnskadan att göra.

Vad jag känner till så har inte Länsförsäkringar högre självrisk än andra bolag på glasskador. De flesta ligger runt 30%.

Med vänlig hälsning

SafeRedirect.aspx


Jonathan Krantz
Solna Strand,
Jonathan.Krantz@lansforsakringar.se
 
Toppen