Åke o Wania 65
HBK Medlem
Ringde i dag till varsam kollade på pris på husbilen
Har i dag Folksam,hur kan det skillja 50% mellan bolagen.?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jmf villkoren så får du svaretRingde i dag till varsam kollade på pris på husbilen
Om jag inte har helt fel så kan inte ett försäkringsbolag neka dig en typ trafikförsäkring.Varsam vill inte ge någon försäkring alls för äldre bilar. Kanske måste man hitta nya sätt att bedöma och försäkra? Om man har en äldre bil är man kanske inte så noga med att minsta lilla repa och buckla ska lagas då husbilar framför allt är en bostad på hjul för mig där funktionen är viktigast. Däremot vill man ju ha ersättning vid totalhaveri som vid trafikolyckor och brand! Så någon ny form av vagnsskada /helförsäkring för äldre bilar som ändå kan vara värda några 100.000 kronor vore på sin plats för framsynta bolag!
Nej trafikförsäkring är ju en sak och tvunget enligt lag men en enklare form av helförsäkring som ersätter fordonet vid totalförlust men inte ger något vid några bucklor eller repor.....För mig är bilar ett bruksföremål för att ta mig mellan A och B eller vad gäller husbil/husvagn ge möjlighet till övernattning på resan.Om jag inte har helt fel så kan inte ett försäkringsbolag neka dig en typ trafikförsäkring.