• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring

Larisarune

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Tranås
HBK-Nr
29467
Medlemskap
2024
Hej en ny fråga!
Vad har ni för försäkring och vilket bolag, själv skall vi hämta ny bil och fick offert från Länsförsäkring på 6800:-
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Det är svårt att jämföra premien på grund av varierande förhållanden för bil, bostadsort, bostad, parkering och försäkringshistorik.
Men villkoren kan man jämföra och det finns några saker att kolla som tex självrisk för glasskada och vägassistans. Jag har Caravan Club superhusbil försäkring Lycka till med nya bilen.
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej ! gratulerar till er nya bil och hoppas ni får många sköna mil och härliga minnen ! först vill jag säga ang försäkring oavsett vilket bolag du väljer så se till att du har helförsäkring där vagnskada ingår ! vissa tror att den ingår automatiskt bara för att bilen är ny men det gäller inte husbilar ! det är viktigt ! sen är det ju en fördel att ha alla försäkringar i samma bolag för på så sett om det händer något så kanske det räcker med en självrisk ? vill inte förespråka det ena ell andra bolaget men läs villkoren det är viktigt kolla på glas tex är du osäker ring resp bolag och få förklarat för dig vad som gäller ! lycka till !
 
Toppen