• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring Caravan club vs. Länsförsäkringar

Arkilles

HBK Medlem
Inlägg
931
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
7551
Medlemskap
2024
Hittar inget försäkringsbesked som man kan kolla.
Världen är underlig Tre Kronor Försäkring AB (Tre Kronor) är ett helägt dotterbolag till Folksam med bred kompetens inom försäkringsområdet i Sverige, Folksam konkurrerar med sig själv! Men detta förekommer ju på mobilsidan också så varför inte.
Tydligen måste man var kund hos någon av bankerna.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Dina har också en husbilsförsäkring där man får bo i avställd bil.
Och då premien är samma när bilen är avställd, så skulle jag tro att Gjensidiges försäkring också fungerar.
Skillnaden är då att med försäkringen hos CC blir det en billig avställningsförsäkring när man ställer av bilen och bor i den.
 
F

F.d. 4220

Guest
Hur Dina funkar när man köper med deras ”Avställd men i bruk” variant vet jag inte.
Men när jag bytte till Gjensidige så jämförde jag vad jag betalat över föregående år rent praktiskt, så blev det ändå billigare för mig. Och då är bilen avställd mellan oktober till april och flera veckor under sommartiden också.
Det innebär inte att det lönar sig för alla. Men det är värt att kolla.
Nu övervintrar jag inte i avställd bil, så villkoren för det har jag inte forskat i.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Kolla även skillnaden i självrisk om någon som inte är folkbokförd på husbilens adress kör den vid en skada. Kan ställa till det rejält om man t ex har en särbo som man kör tillsammans med.
 
Toppen