Carthagofrik
FD HBK Medlem
Någon som gjort det nyligen man vill ju ha den försäkrad
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Oki. Kan man inte köpa en helförsäkring direkt för helår?
Vad betalar ni andra i försäkring?
Som man frågar får man svar!Jag menar 7.5 t blir lite dyrare då kanske
Jag hade alltså ingen temporär importförsäkring. För själva hemresan ingick i köpet en 2-veckors tysk interimförsäkring utfärdad på dom tyska reg.skyltarna som utfärdades & jag fick vid ägarbytet.
Det finns ju en annan variant. Om införseln (import inom EU finns ej) sker från Tyskland så erbjuder registreringsmyndigheten en helförsäkring av bilen på det nya tyska reg.numret när bilen registreras på svensk ägare.
Det är värre än så, de har inte bara ett registreringsställe (Zulassungsstelle) i varje delstat utan massor, i varje större ort eller stad.
De säljer inga försäkringar utan är en typ kommunal myndighet. Försäkringar liksom skyltarna tillhandahålls o säljs av privata aktörer i direkt anslutning.