• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förmer än andra?

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.886
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Förmer än andra?

Det här med att vinka är något positivt. Hur kan det då plötsligt bli något negativt när vi upplever att det uteblir?

Alltså. Det är positivt att vinka. Att det inte vinkas är inget negativt, det är möjligen neutrum! Dvs det kan vara allt från att den mötande inte sett vinkningen, att jag inte sett att den mötande faktiskt vinkade, att den mötande inte vinkade pga trafiksituationen, att den mötande inte vinkade pga att de såg att det var jag, att den mötande aldrig vinkar, osv osv.

Jag vinkar och tycker det är kul när andra vinkar. Thats it!

:-/<rister
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.164
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Förmer än andra?

För ca 20 år sedan fick jag en hälsning av en mottrafikant :swoon:.... han skrev en lapp till mig.... kul att "träffa" ny vänner :twitcy: och signerade den .... det var Owe Törnqvist som hade kört in i min bil (han orsakade olycka).... Annars blir det inte så mycket hälsningar för min del :rolleyes:... Jag kör visserligen bara halvintegrerad... men jag är lika glad för det..... :D

Peter & Wovi
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.983
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Förmer än andra?

För ca 20-25 år sedan tutade en bil bakom oss som en galning då vi gjorde en vänstersväng till jaktskyttebanan i Haninge, egentligen inga problem om bakomvarande bil bara varit i närheten av att hålla hastighetsbestämmelserna.
Vi ser vi att det är Owe Thörnqvist, märkligt att den kille hamnade i krock, så kort tid som han befann sig på vägarna;)


Bäst på att hälsa är gamla skorvar, dom hälsar nästintill alltid tillbaka:)
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Förmer än andra?

Jodå, jag har också mina erfarenheter tillsammans med Herr Thörnqvist, men de skall jag inte ta upp här. :)

Däremot spinna vidare på trådens ämne, det här med att vara "förmer än andra".

Undrar om någon annan HBK´are såg programmet, "Peter Apelgrens semesteräventyr" på TV1 igår?

Ingen av våra PK-medlemmar i alla fall, eftersom det inte kommit en enda kommentar om Herr Apelgrens sätt att åka husbil.

Tänk han låg på bädden medan bil körde, som inte det var nog med det, han satt också obältad och åt "bryta" medans bilen gick!

Kommer så väl ihåg ett inslag i Go´kväll, när tanten med hundarna satt obältad i en husbil på en öde norrlandsväg..... då kom det starka reaktioner här på Forumet.

Varför då och inte idag? Kanske för att programmet inte sågs av någon fler än jag, eller är det för att Herr Apelgren är skåning och därmed åtnjuter vissa privilegier som vi andra inte har? Eller är det så enkelt att han är man?

Lugn kamrater, jag har anmält det till klagomuren! :)

Nu handlade det där inte så mycket om att vara "förmer än andra", utan troligen bara en genusfråga.

Nåväl, senare under programmet så klassificierade han turistandet i en hierarkisk ordning.

Längst ner i pyramidens bas satte han tältandet, sedan husvagnarna, husbilarna, sommarstuga, sommarstuga vid kusten och högst upp i pyramiden, sommarstuga på Rivieran.

Vad Herr Apelgren tydligen inte är varse om är att inom gruppen husbilar finns det också en gängse rangordning i minst två steg, halvintegrerad och helintegrerad.

Lugn kamrater, jag har mailat Herr Apegren och gjort honom uppmärksam på detta. Hoppas han kommer ut med en korrigiering och berättar om att inom husbilarna finns det två steg..... Då skall jag knäppa skåningen på näsan igen och berätta hur fel han har, berätta om Liners, hemmabyggen, bussar och plåtisar! :)

Jodå, jag vinkar till alla, precis alla och här kommer även hästtransporter och yrkestrafiken in. När Carola med trött blick meddelar att bara en av 18 vinkat tillbaka, så svarar jag att om jag så bara gläder 1 på 1000 så är det nog för mig och så vinkar jag glatt vidare! :cool:
 
Toppen