F
F.d. 551
Guest
Hej husbilsvänner 
Jag har nu i helgen tömt och rengjort dieseltanken och filtret vid insuget på min Peugeot J5 -86 och bytt bränslefilter, mycket välbehövligt då det var en hel del bakterieslem, nu går hon som aldrig förr!
Nu är då frågan hur jag förebygger detta jobbiga problem i framtiden på smidigast sätt...? Just nu är tanken halvfull och med mitt sista dieseldödande medel i. Köpte Triboron drivmedelstillsats som jag tänkte tillsätta vid nästa tankning. Någon som har lite erfarenhet om detta, räcker det att tillsätta detta vid varje tankning för att slippa bakterier och vad bör man mer tänka på? Går det att låta bilen stå med tanken halvfull utan problem? När är risken för dieselbakterier störst och vad är bästa sätt att undvika frysning/vatten under vintermånaderna; full tank och K-skydd?
Tacksam för svar
//Mvh Anneli och Peggy Peugeot
Jag har nu i helgen tömt och rengjort dieseltanken och filtret vid insuget på min Peugeot J5 -86 och bytt bränslefilter, mycket välbehövligt då det var en hel del bakterieslem, nu går hon som aldrig förr!
Nu är då frågan hur jag förebygger detta jobbiga problem i framtiden på smidigast sätt...? Just nu är tanken halvfull och med mitt sista dieseldödande medel i. Köpte Triboron drivmedelstillsats som jag tänkte tillsätta vid nästa tankning. Någon som har lite erfarenhet om detta, räcker det att tillsätta detta vid varje tankning för att slippa bakterier och vad bör man mer tänka på? Går det att låta bilen stå med tanken halvfull utan problem? När är risken för dieselbakterier störst och vad är bästa sätt att undvika frysning/vatten under vintermånaderna; full tank och K-skydd?
Tacksam för svar
//Mvh Anneli och Peggy Peugeot