Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
För mig som rookie:Tänk på att många campingar är mest för långliggare
Oftast är det inget problem ,du kan stanna en natt eller längre,ställplatser finns gott om så platser är det sällan brist på.För mig som rookie:
Betyder detta att det då ofta finns plats för en kortare tid eller att de inte tar emot för bara en natt?
Högsäsong är vintertid! 1000 och åter 1000 från norra Europa kommer då! Sommaren är för het för att stå på camping!När tänker du att Högsäsong är?
Högsäsong är vintertid! 1000 och åter 1000 från norra Europa kommer då! Sommaren är för het för att stå på camping!
Början Juli till slutet av Augusti brukar det vara mest trängsel söderutNär tänker du att Högsäsong är?
Kan det verkligen stämma? Har alltid trott att det är betydligt kortare från Rostock än Puttgarden/Flensburg till Medelhavet. Dessutom tycker jag att den östliga motorvägen runt Berlin och Leipzig är mycket bättre att köra då den har mindre trafik och är slätare och finare.Hej
Vi har aldrig bokat men vi har åkt i många år vet på ungefär var det kan finnas plats.
Vi har acsi kort . Där kan man se när det är lågsäsong på campingarna söder ut. se länk CampingCard ACSI - Eurocampings.eu
vi åker nu i september till Croatien. Var i Croatien och Italien i maj och juni gott om platser i Croatien men det var nästan fullt i norra Italien runt Venedig där vi var. Då använde vi kortet.
Det är lite glesare i östra Tyskland med ställplatser. Det finns många appar med platser. Nu åker vi ner mot Split Det är ungefär samma antal mil ungerfär om man räknar från Rostock Flensburg eller Puttgarden till Trieste.