• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fönsterlisten blåste sönder

Therese Johansson

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Götene
HBK-Nr
27922
Medlemskap
2022
Har en husbil Fiat Dukato -03 med ”mössa”.
Åkte hem från camping i söndags och hörde en smäll, som om en fågel åkt in i bilen, men när vi kom hem visade det sig att fönsterlisten till fönstret över passagerarsidan på överhänget blåst loss!!!
Fönstret sitter alltså kvar med gummilist och allt, men plastramen runt fönstret har släppt i lim och fäste så den delen som sitter för fönstret är borta!
Har sökt med ljus och lykta efter en ny ram men är osäker på andra märken än just Birkholz då ramen ska in i en skena upptill!
Någon som vet vart jag ska söka?
Husvagnsskroten har inget och har kollat massa andra sidor...

/Thessan
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Hvem har laget påbygget, Fiat er chassi og brukes i 80% av alle husbiler. Birkholz tyder på at det kan være en Hymer du har - et lite problem her er at endel fønster ble laget spesiellt for Hymer. Beste mulighet er å kontakte et Hymer verkstad om det er en Hymer du har. Mesteparten av produksjonen hos Birkholz gikk til Hymer.
 
F

F.d. 54761

Guest
Råkat ut för precis samma sak. Nu var jag dum nog och var ärlig mot försäkringsbolaget och sa att det blåst av. Skulle ha sagt att det kom en sten eller fågel då hade försäkringen täckt detta.
För mig är det köksfönstret som är borta alltså ytterfönstret. Det går bra att beställa nytt från Hymercenter för 20 500kr. En helt absurd summa! Har ögnat genom varenda skrotsida på nätet (sverige) för att hitta ett begagnat men det verkar omöjligt att hitta ett i samma storlek. Någon som har några matnyttiga tips är jag väldigt tacksam.
 
Toppen