• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol Får inte fram gasol (löst)

peterthorn

HBK Intresserad
Inlägg
15
Kommun
Eskilstuna
Har en Rapido-11 där vi inte verkar få fram gas. Varken kyl, spis eller värme funkar.
Har automatisk omkastare för gasolflaskorna, den gröna pekar mot flaskan. Har bara en....
Strömställaren för kraschsensorn är påslagen och lyser grönt.
Någon som har tips vad vi kan göra?
Kan det vara problem med den elektriska magnetventilen?
 

skalman52

FD HBK Medlem
Inlägg
4.818
Kommun
Täby
HBK-Nr
25289
Medlemskap
2021
Har en Rapido-11 där vi inte verkar få fram gas. Varken kyl, spis eller värme funkar.
Har automatisk omkastare för gasolflaskorna, den gröna pekar mot flaskan. Har bara en....
Strömställaren för kraschsensorn är påslagen och lyser grönt.
Någon som har tips vad vi kan göra?
Kan det vara problem med den elektriska magnetventilen?
"Strömställaren frö crashsensorn" skriver du. Har aldrig hört talas om att det kan finns en sådan. Jag tycker nog du skall kolla att inte crashsensorn har löst ut och trycka in den igen. Den kan göra det om man kör ner i ett potthål i vägen. Har hänt mig två gånger. Det står i manualen hur man hittar den.
Har du kollat att slangbrottsventilen på högtrycksslangen mellan flaska och regulator är öppen?
"Magnetventil"? Har du elektrisk huvudavstängning av gasolen? I så fall kan den ha "hängt" sig. Med litet dur kan du i så fall få den att fungera, eller åtminstone öppna, genom att knacka på den eller slå den av och på några gånger. Kolla också så att det verkligen kommer spänning till magnetventiolens spole så det inte är någon säkring någonstans som har löst ut.

MVH
Hans
 
Toppen