Sv: Fångst ligan 2009 -Fiske tävlingen-2009

Näe INTE Riksgräns,Riskgräns ska det vara,och den går precis där du beskriver den.
Det var ena envisa kartblad att ligga kvar länge.
Om det mot förmodan skulle vara mig du tänker på så har jag bara fått upp en mört i år. Den mörten fick sätta livet till för ca 1 månad sedan, och då i ett sammanhang som var rätt pinsamt för den som drabbades. Förklaring följer:
Jag var och fiskade med en kamrat från en ort som ligger lite söder om mig. Vi lämnade Västerviks båthamn i hans flådiga båt, för att bege oss till den här kamratens favoritvatten för gädda och abborre. Vi kom snabbt ut till favostället och skulle börja fiska DÅ helt plötsligt kom frågan från honom, om jag var villig att satsa en tjuga på den som fick upp den första fisken.
Jag förstog min kamrats iver att vilja spöa mig,så jag antog vadet som jag ändå tyckte var väldigt lite i prissumma, men jag förstog att det skulle kanske ta för mycket på ekonomin för honom om jag höjde vadet med tanke på den flådiga båten.
Det blev några timmar utan att jag ville ta upp något" före " min kamrat,så jag väntade tålmodigt med att landa nån fångst. Lite senare slog jag dock till och tog upp en mört som jag tyckte låg i paritet med prissumman av vadet, jag menar vad får man för tjugo spänn?.
Jaa,det är väl den enda mörten som fått sätta livet till för mig, och ställer då frågan en gång till,går det att presicera vem" VISSA är?". Om jag nu kan fråntas ansvaret för att ingå i epitetet " vissa ".