• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Få bort HBK-märke

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Nääää, jag har inte för avsikt att gå ur klubben.
Vi har bytt HB och jag vill inte att HBK-märket sitter kvar när vi lämnar den gamla bilen.
Innan jag tar fram det tunga artilleriet med slägga, spett, huggmejsel, tryckluftsborr, skärbrännare och dynamit kanske någon vet något bättre sätt att avlägsna nämnda märke utan att skada underliggande ytor.
Varmluftspistol kanske hjälper?
Går märkena att få loss intakta så de går att återanvända?

F

F.d. 25011

Guest
Sv: Få bort HBK-märke

Ta inte en varmluft-pistol utan en hårtork så att du inte skadar lacken.
Sedan kan du ta lacknafta eller polish för att ta bort resterna av klistret.

Dekalerna går inte att återanvända men du kan beställa nya om du klickar på "web shop".

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025

jag tog min kupevärmare för att mjuka upp den. Sedan var det lätt att få lös den. Tog sedan T-sprit för att få bort limrester. Dekalerna är bara att slänga så du får köpa nya.
Ha det

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Nääää,.....................
Vi har bytt HB och jag vill inte att HBK-märket sitter kvar när vi lämnar den gamla bilen.......................
---------------------------------------------------------------------
Hej, jag har funderat lite de sista åren. Det blir fler och fler husbilar som står till försäljning hos handlare som har HBK dekalen kvar, och det kan tycker jag, kanske vara lite slarvigt att inte orka ta bort men..... att man inte ens tar bort sitt personliga HBK nummer förstår jag inte alls. Man vet ju inte alls vad det är för person som köper bilen och vad hans tänkande och agerande är i olika situationer. Om det hamnar en fullständig galning bakom ratten på er gamla bil och han/hon kanske i flera år kommer att åka omkring och även campa och skämma ut sig med ett HBK nummer som går att spåra till en oskyldig och skötsam före detta ägare så ..................
Som sagt en fundering.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
F

F.d. 53061

Guest

Vi har bytt HB och jag vill inte att HBK-märket sitter kvar när vi lämnar den gamla bilen.......................
Hej, jag har funderat lite de sista åren. Det blir fler och fler husbilar som står till försäljning hos handlare som har HBK dekalen kvar, och det kan tycker jag, kanske vara lite slarvigt att inte orka ta bort men..... att man inte ens tar bort sitt personliga HBK nummer förstår jag inte alls. Man vet ju inte alls vad det är för person som köper bilen och vad hans tänkande och agerande är i olika situationer. Om det hamnar en fullständig galning bakom ratten på er gamla bil och han/hon kanske i flera år kommer att åka omkring och även campa och skämma ut sig med ett HBK nummer som går att spåra till en oskyldig och skötsam före detta ägare så ..................
Som sagt en fundering.

M.v.h. JANKRO.

Det kan ju vara så att det kan vara nån som gått ur klubben av någån anledning
ock inte bryr sig om hbk får skit efter sig.
Markko.

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Nääää, jag har inte för avsikt att gå ur klubben.
Vi har bytt HB och jag vill inte att HBK-märket sitter kvar när vi lämnar den gamla bilen.
Innan jag tar fram det tunga artilleriet med slägga, spett, huggmejsel, tryckluftsborr, skärbrännare och dynamit kanske någon vet något bättre sätt att avlägsna nämnda märke utan att skada underliggande ytor.
Varmluftspistol kanske hjälper?
Går märkena att få loss intakta så de går att återanvända?
jag annvände varmluftspistol funkar bra men håll den på avstånd ha koll på värmen så det inte blir för varmt med fingrarna
Dekalerna fick ja lös hela men dom är billiga att köpa nya

Senast ändrad:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Som sagt en fundering.

M.v.h. JANKRO.

Just därför. Hos "min handlare" står en bil till salu med HBK-märke på.
Det är bara att hoppas att han tar bort det innan försäljning.
//W

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Det kan ju också vara så att det är någon HBK medlem som köper bilen, och slipper då att skaffa nya dekaler till bilen.

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Det kan ju vara så att det kan vara nån som gått ur klubben av någån anledning
ock inte bryr sig om hbk får skit efter sig.
Markko.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Hej Markko, kanske, men varför försöka ge HBK skit genom dekalen? Det kan ju bli en trevlig ny ägare, och då blir det ju bakslag :). Men ok. även om man inte bryr sig om HBK dekalen är det väl ännu större anledning att ta bort sitt nummer om man har surnat till och inte vill vara med längre, för det var nummret som är min största fundering.
Jag har sett nummer som jag vet finns kvar och det är ju faktiskt nästan som att lämna kvar både namn och address på bilen.

M.v.h. JANKRO.

Senast ändrad:
I

Iveco 35

Guest

Är det så att man byter med en seriös handlare så tas säkert dekalen bort innan försäljning. Annars är det inte så väldigt jobbigt att ta bort märkena innan man lämnar bilen.:yes:

F

F.d. 25310

Guest

Tycker nog att märken skall tas bort.

C

F

F.d. 52984

Guest

Hej!
Tape o limrester tas bort med kemisk bensin (benzinum medicinale) som går att köpa på apotek. Skadar ej lacken.
Bosse

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag tog bara bort medlemsnummrena när vi bytte och resten får vara kvar som god reklam och förhoppningsvis skapa nyfikenhet hos den nya ägaren och på så sätt förhoppningsvis gå med i klubben .

F

F.d. 53149

Guest

På bilen vi köpte, så fanns Husbilsklubbens märke kvar. Lika bra att bli medlem då, eftersom det var krångligare att ta bort märket då det satt lite högt upp.

Men, vi har dock inte någon tanke på att sätta upp vårt medlemsnummer - tycker att siffrorna är fula. Varför används inte registreringsskylten som medlemsnummer?

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52943

Guest

Det står en Husbil till salu i Bromölla med både HBK logga och medlemsnummer.

Toppen