• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2026 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Färjerabatter

2stroke4ever

HBK Medlem
Kommun
Falun
HBK-Nr
18899
Medlemskap
2025
Vi tänker åka söder ut i februari med Kielfäjan så nu letar jag rabatter för den resan,är det nån som vet någon sådan?

De 10% man får är bara på fordons och personbiljetten inte på hytten som ofta är halva kostnaden. Och det är en sak att tänka på eftersom de billigaste hytterna blir bokade först så man ska vara ute i tid, sen blir personbiljetterna billigare under lågtrafik alltså inte nära jul i nov är det bra priser, det gäller stena
Finnlines är i första hand en lastbils färja, priserna steg som en raket för för personbiljetter och hytt när coronan kom och trots mindre fartyg och kortare resa är det betydligt dyrare fortfarande.
Billigaste resan trelleborg -Rostock dagtid och den snabbaste om man ska direkt till tyskland.
Den absolut snabbaste som navigations apparna föreslår är bron till köpenhamn genom danmark och färjan Rödby - Puttgarden där man sedan några år bygger en tunnel som inte kommer bli gratis men snabbaste vägen med bil.
Det är inte den billigaste resan snarare tvärtom men snabbaste.
Räknar man in att man måste sova på vägen så är nog stenas gb-kiel oslagbar om man kommer från det hållet, man åker ganska många mil söderut när man sover.
En annan sak som man ofta påminns av är att gå via HBK rabattsida så man kommer rätt, alla har ju medlemskap och det är helt klart lönsamt att gå med.
När det gäller hytter så känns det ganska meningslöst att boka med ett litet fönster om man inte har en diagnos, det är mörkt ute och meningslöst sen ju närmare mitten man befinner sej i ett fartyg ju mindre gungar det. Finnlines båtar gungar en stund i sundet men sen är man i lä. Stenas båtar är stora och gungar knappt märkbart de gånger jag åkt och inte sedan man närmar sej danmark då är det mycket lä.

Tillbaka
Toppen