• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Färgkod Kabe 750 T 2010

LillFiat

FD HBK Medlem
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
11004
Medlemskap
2022
Har fått en liten skada på bodelen i den gråa nyansen. Hörde med Kabe om jag kunde få färgkoden men de hänvisade till återförsäljaren. De var mycket hjälpsamma men kunde inte få fram någon grå färgkod från Kabe.
Finns det någon som har denna färgkod skulle jag vara mycket tacksam !
Kan inte låta bli att fundera över varför Kabe inte vill hjälpa sin kund, i detta fall jag med detta. I min värld MÅSTE de ha denna färgkod eftersom de har tillverkat husbilen en gång i tiden.
Hälsn, Kaj

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Färgkod Kabe 750 T 2010

Hej,
Har fått koden Ral7042 från Kabe till min -08, men också rådet att skanna färgen för att få rätt nyans map blekning etc.
Båttillbehörsaffärer kan ha en sprayfärg som är lämplig för gelcoat. Kan slipas och poleras som gelcoat.
ERIKPER

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Hej,
Har fått koden Ral7042 från Kabe till min -08, men också rådet att skanna färgen för att få rätt nyans map blekning etc.
Båttillbehörsaffärer kan ha en sprayfärg som är lämplig för gelcoat. Kan slipas och poleras som gelcoat.
ERIKPER

Innebär detta att det går att laga en liten skada bak på vår TM 750T lika som man lagar en båt. Spackla o slipa med gelcoat. Min bil är helvit.:)

LillFiat

FD HBK Medlem
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
11004
Medlemskap
2022

Tack för färgkod och övriga tips. Jag skulle också liksom Tommy & Elisabeth önska tips om hur man utför denna lagning. Tyvärr har jag inga kunskaper i ämnet.
LillFiat

ERIKPER

FD HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022

Både tak, baksidan och sidokjolarna tror jag är armerad plast liknande en båt. Jag är dock inte 100% säker, men skulle själv inte tveka att laga en mindre skada på samma sätt som en plastbåt.
ERIKPER

F

F.d. 30833

Guest

På en personbil så finner man färgkoden på en av plåtarna i motorrummet, med förklaring i handboken. (Se bifogad fil.)

Annars har jag för mig att det står i registreringshandlingarna. Kan det inte vara likadant på en husbil?

Själv vet jag inte säkert, för jag har aldrig haft husbil förut, och den jag beställt kommer i Maj-Juni.

Hälsningar Christer K.

Bilagor

• Färgkod.png
    Färgkod.png
    792,5 KB · Visningar: 3
Toppen