• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Fällbart fäste för marinantenn till mobilt internet

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Jag har en marinantenn till mitt mobila internet (Net1), min är några år men liknar den här Panorama Marin antenn 450 Mhz Net1 , men jag har också ett fäste som medger att jag kan skruva fast den på röret till Tv-antennen. Problemet är att när antennen sitter monterad så kommer jag inte in ladan hemma, så jag måste alltså skruva dit den och vice versa varje gång jag ska köra in/ut husbilen hemma.

Nu har jag hittat ett fäste som är till för att sätta fast en enkel lanterna för kajakdäck, och frågan är om det skulle funka att montera fast min marinantenn på? Eller är den för klen, kanske inte klarar fartvinden på husbilen?

Navisafe Telescopic Pole bra pris och snabb leverans | addnature.com

Det jag slipper ifrån är att jag slipper skruva loss antennen varenda gång, men jag måste upp på taket oavsett, men det är ju enklare att bara kunna fälla antennen med ett enkelt handgrepp.

Vad tror ni som är lite insatta?

/Ludde

Toppen