• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fälgefterlysning MB 608

F

F.d. 4709

Guest
Fälgar 17.5" 161 hål 205 x 6 (bultcirkel/antal) sökes fortfarande, 4st önskas för tvillingmontage. Ett jävvla tjat på mig, men jag måste ha dem!

070 290 40 42 (ring ej efter 21)
Vänligen, Kjelle.
 
F

F.d. 4709

Guest
Sv: Fälgefterlysning MB 608

Hej!
Jo jag känner till dessa fälgar, men det antyds att dom är trasiga i bulthålen på något sätt. Blir ju lite osäker att beställa något sådant från boden med fraktkostnader och allt, för att sedan upptäcka något "nytt".
//Kjelle
 
F

F.d. 28653

Guest
Sv: Fälgefterlysning MB 608

Hej!
Jo jag känner till dessa fälgar, men det antyds att dom är trasiga i bulthålen på något sätt. Blir ju lite osäker att beställa något sådant från boden med fraktkostnader och allt, för att sedan upptäcka något "nytt".
//Kjelle

Missade det, men frakten bör inte vara så dyr, skickade 4 st volvo 140 fälgar med däck nedanför göteborg har för mig att frakten kostade max 4 - 500:-
Sen finns möjligheten med Schenker, har lite rabatt där, men tyvärr så största måttet dom ta emot är 50x50 cm har jag för mig, och max 10 kg per paket, Men frakten per paket kan ordnas för 59-79:- per paket. så till exempel 4 st fälgar skulle kosta ca 316:- Om nu varje fälg uppfyller villkoren samt vikten, 4 paket då alltså.
Men som sagt inget kul om dom är för jäkliga men men. ;)
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Fälgefterlysning MB 608

Hej Kjelleturbo min bror har bilskrot i avesta har bett honom att kolla om han har fälgar
hör i så fall av mig. Markko.
 
F

F.d. 4709

Guest
Sv: Fälgefterlysning MB 608

Tack Markko, det verkar vara lite knivigt med dessa fälgar,,,
 
F

F.d. 53061

Guest
Sv: Fälgefterlysning MB 608

Kjelle jag har hört att volvo 407 lasbil skall ha samma fälgstorlek
men att man får göra egna koniska hål ett tips.
Markko. :cat::msn_cat:
 
F

F.d. 4709

Guest
Sv: Fälgefterlysning MB 608

Enligt Brorssons däck så var dessa fälgar monterade på: L608D samt O309D mellan 08/77 - 04/86.
 
F

F.d. 4709

Guest
Sv: Fälgefterlysning MB 608

Nja, fälgarna styr på lösa konor över pinnbultarna - inte navcentrum,,,
Kjelle
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Fälgefterlysning MB 608

Okay då är det väl något unikt för den modellen för annars så är det ju så att på navet så är det en hals som fälgen skall centrera mot och då har bultarna bara uppgift att hålla fälgen motanläggningsytan/navet .

Därför finns det navringar att köpa till alufälgar om inte fälgens cenrum och navet har samma diameter .
 
F

F.d. 4709

Guest
Sv: Fälgefterlysning MB 608

Jo det är riktigt att det är lite annorlunda, men man gjorde ofta så förr. Benz hade dille på konor ganska länge.
Fördelen är att fälgarna aldrig fastnar som de gör när man har centrumstyrning,,,,.

//Kjelle
 
F

F.d. 5732

Guest
Sv: Fälgefterlysning MB 608

har du fått tag i fälgarna ? jag har några men är osäker på antal :)
 
Toppen