Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Tyvärr finns båda 5/118 och 5/130 Dock så är 5/130 den vanligaste.Ska köpa alufälgar till Fiat Adriatik 2005 men blir mer förvirrad än klok när jag kollar vad jag ska ha. Någon som vet bultcirkel till 16”
Är verkligen 5x130 som ju normalt finns på Maxi-chassie vanligast, jag tror nog tvärtom att 5x118 som finns på light-chassie är vanligast tillsammans med 15" hjul.Tyvärr finns båda 5/118 och 5/130 Dock så är 5/130 den vanligaste.
Nu frågad han om 16" där är 5/130 vanligast.Är verkligen 5x130 som ju normalt finns på Maxi-chassie vanligast, jag tror nog tvärtom att 5x118 som finns på light-chassie är vanligast tillsammans med 15" hjul.
Då lägger vi till detta. Väger bilen mer än 3500 kilo alltså tung bil är bultmönstret 5/130
Istället för en massa generaliseringar som riskerar att inte stämma, är nog det bästa att TS mäter avståndet mellan ett par hjulbultarDå lägger vi till detta. Väger bilen mer än 3500 kilo alltså tung bil är bultmönstret 5/130