• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Extra hylla Niesmann

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Hylla som sitter i fästena för Nackstöden. Lätt att ta ur om man vill ha Nackstöden i när man är fler i Bilen. Kan säkert passa flera olika Bilar.
Byggd av Teakträ och vattenledningsrör, toakrokar, svarvade till rätt mått.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    729 KB · Visningar: 50

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Extra hylla Niesmann

Ser riktigt bra ut!

Fundering, toakrokar, vad menar du med det och hur använde du dom!
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Extra hylla Niesmann

Hängare till Handukar som svarvades ner till 10 mm för att passa i Vatten rör 12mm sedan kapas dessa till rätt läng ovan för fästet till Nackstöden in i 12 mm röret sticks 10 mm in som sedan går ner i Nackstöds röret.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    652,5 KB · Visningar: 8

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Extra hylla Niesmann

Du tänkte större. Tack
//
Skoogis

p.s
Viktigt att det kan kommer tips.
Tack.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Extra hylla Niesmann

Entusiastiskt ropade jag på Carola när jag såg den här lösningen.

Blicken, ja hennes blick var inte nådig..... Den sa, "..... och vem skall tillverka den där lösningen?"

Ja, hon är gift med en man med tummen mitt i handen, men som äger en hel massa verktyg, stora verktygslådan från Clas Ohlson..... Varför, ja det vet jag inte.

Hon är ibland väldigt snäll, som nu ikväll. Hon säger inte vad hon tänker, utan......

"Lilla gubben, du är inte bara opraktisk, du är även väldigt glömsk.... vi har ju en Arto 88F, med stoooor avlastningsyta, kommer du inte ihåg det?"

IMGP5791.JPG

Sånt värmer en i övrigt lite ruggig höstkväll.

Avundas er händiga, praktiska killar! Undrar vad Carola anser om era fruars situation..... troligen avundsjuk?

Sammanfattning. Händiga grabbar tar verktygslådan och gör nya fina avlastningsytor, under damernas applåder.

Vi andra köper en Arto 88F, med extra stort kök och ser verktygslådan som något man sitter ganska bra på..... inga applåder från damerna men det får vi leva med.:)
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Extra hylla Niesmann

Pratade med Anders på Niesmann om Köket i Flair och det finns förslag på en ändring i på Köket. Ex. Tre Gasplattor på längden i stället för 3 st i fyrkant. Kanske något som kommer i framtiden. Tycker att en så stor bil borde kunna ha en längre arbetsyta. Kommer man från en större Husvagn så är man lite bortskämd. Det var Anders som fick Niesmann att bygga den större bänken i Arton och detta blev den mest sålda modellen. Så grattis till er.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Extra hylla Niesmann

Pratade med Anders på Niesmann om Köket i Flair och det finns förslag på en ändring i på Köket. Ex. Tre Gasplattor på längden i stället för 3 st i fyrkant. Kanske något som kommer i framtiden. Tycker att en så stor bil borde kunna ha en längre arbetsyta. Kommer man från en större Husvagn så är man lite bortskämd. Det var Anders som fick Niesmann att bygga den större bänken i Arton och detta blev den mest sålda modellen. Så grattis till er.

Ja, det var absolut köksdelen som fick oss att falla för just den modellen.

Men jag har hört en annan version om vem som varit pappa till just den inredningsmodellen.

På Nolia i Piteå, så berättade en försäljare från Granec i Luleå att hans bror hade varit den som designat just det här köket.

Troligen är väl att båda har delvis rätt, Granec har kanske föreslaget det för N+B Sverige, som sedan sålt idén vidare till N+B´s designavdelning.

Modellen fanns i alla fall inte när man presenterade sina modeller 2014, utan kom senare när broschyrerna redan var tryckta.

Bra blev det i alla fall.
 

55kjelle

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11711
Medlemskap
2022
Sv: Extra hylla Niesmann

I dag kom delarna till Rattbytet från Snap-off. Lite pyssel före montering Svarvade ner distanserna lite grann för att minska höjden lite då nav och fäste är lite högre än original. Fler bilder kommer är sämre på Paddan än svarven!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    653,1 KB · Visningar: 5

skoogis

HBK Medlem
Inlägg
1.040
Kommun
Trosa
HBK-Nr
364
Medlemskap
2026
Sv: Extra hylla Niesmann

Nu sätter. Jag mej på plåtslagar låda, jag kan bara klippa & knäcka.
Nu knäckt.
Hälsningar
Skoogis:yes:
 
Toppen