• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Extra gasolutgång till grill eller en liten tub ?

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Jag har en liten gasolgrill och hur skulle ni göra , en liten extra flaska eller ett externt uttag / T-koppling på befintliga flaskor ?
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.272
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Extra gasolutgång till grill eller en liten tub ?

En liten fundering. Hur lång får anslutningsslangen vara? 1,5m eller hur är det?

Någon som vet:confused: Tråkigt att sitta mot grannen och grilla bakom bilen om gasolskåpet är där.
 

JOE50

HBK Medlem
Inlägg
714
Kommun
Avesta
HBK-Nr
3974
Medlemskap
2024
Sv: Extra gasolutgång till grill eller en liten tub ?

Nja! Om jag tolkat bestämmelserna rätt så får det max vara 1,5 m slang i vagnen/husbilen tex. till kylskåpet.
Vad som finns utanför tror jag inte har någon betydelse.

jag var på brandövning och där fick vi släcka en eld i ett kar med spolvätska. Det fanns en 10 m låg gasolslang som gick mellan en PA11 och brännaren. Karet tändes med den brännaren efter varje gång vi släkt med släckare
Det var en brandsolsat som förevisade.

JOE
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Extra gasolutgång till grill eller en liten tub ?

För egen del är det en 2kg som gäller.
Har tidigare använd en av mina två P11 som är kopplade till "duomatic" men klantade till det vid något tillfälle så att det strömmade ut gasol i det fria som kunde ha slutat riktigt illa.
Men idealet är nog den varianten med en låsbar lucka där en snabbanslutning kan göras, men det kräver en del mera kostnader och arbete.
 
F

F.d. 6270

Guest
Sv: Extra gasolutgång till grill eller en liten tub ?

min "slang" :D är 3 meter, Fogas klippte till och pressade ändstyckena, inga konstigheter tyckte de.
 
Toppen