• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Extra fönster

F

F.d. 8742

Guest
Hej jag skulle vilja komlettera med ett extra fönster.
Är det någon som känner till var jag kan köpa fönster av märket Polyplastic?
tack på förhand /Michael T
 

Helena o Tom

HBK Medlem
Inlägg
321
Kommun
Finland
HBK-Nr
1052
Medlemskap
2024
Sv: Extra fönster

På vår an gamla bil en McLouis så fick vi en skada på en sidruta i Södra Frankrike.
På vägen upp så sökte jag genom alla affärer som säljer husbilstillbehör men ingen
kunde hjälpa oss.Ringde Mclouis försäljaren i Finland o fick ett pris på 380€!
När vi stannade hos Bengt i Örkeljunga så konstaterade jag att exact samma fönster
fanns på bla Eifelland husvagnar för en tredjedel av priset hos Mcloius.Kolla hos
flere tillverkare för priserna tycks variera kraftigt mellan olika märken på samma
delar.
Tom
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Extra fönster

På vår an gamla bil en McLouis så fick vi en skada på en sidruta i Södra Frankrike.
På vägen upp så sökte jag genom alla affärer som säljer husbilstillbehör men ingen
kunde hjälpa oss.Ringde Mclouis försäljaren i Finland o fick ett pris på 380€!
När vi stannade hos Bengt i Örkeljunga så konstaterade jag att exact samma fönster
fanns på bla Eifelland husvagnar för en tredjedel av priset hos Mcloius.Kolla hos
flere tillverkare för priserna tycks variera kraftigt mellan olika märken på samma
delar.
Tom
Mycket bra konstaterande det är precis så i denna branch man bara hugger till, sista idioten är inte född resornerar man. Köpte en sidoruta den minsta på min förra bil Frankia för 10 år sedan pris för bara plastglaset utan ram till det facila priset 2.500:- men tog det på glasförsäkringen, vilket fungerade på Folksam som var överlägset bäst på den tiden på både pris och service. Andra bolag tog inte ens in husbilar för då fick man betala för både bilen och separat försäkring på huset.
 
Toppen