Jag har inte genomgående sikt på min Boxer så backljusen räcker inte till riktigt för att ge en bra bild på backkameran nattetid på det så här års väldigt mörka Orust. Jag har aldrig monterat backljus på en bil tidigare så jag är lite tveksam över placering och inkoppling.
Biltema (detta fantastiska Biltema) erbjuder som vanligt det bästa alternativet när det gäller själva lyktorna. Vad jag undrar över är om de ska placeras lågt eller högt och hur man ska koppla dem. Stjäla styrströmmen från de befintliga backljusen eller backkameran och via ett relä hämta ström från startbatteriet? Bodelsbatterierna ligger egentligen närmare till. Det räcker väl med en +kabel från batteriet? Känner mig faktiskt lite osäker här för en gångs skull
. Några tips?
Elektronerna när dom samlas, inte alltid korresponderar
när plus och minus kivas med varandra och kolliderar
uppstår lätt en brand och ibland kan man hemska ljud förnimma
från den som kopplat fel och snabbt försvinner i rök och dimma
Jappe
Biltema (detta fantastiska Biltema) erbjuder som vanligt det bästa alternativet när det gäller själva lyktorna. Vad jag undrar över är om de ska placeras lågt eller högt och hur man ska koppla dem. Stjäla styrströmmen från de befintliga backljusen eller backkameran och via ett relä hämta ström från startbatteriet? Bodelsbatterierna ligger egentligen närmare till. Det räcker väl med en +kabel från batteriet? Känner mig faktiskt lite osäker här för en gångs skull

Elektronerna när dom samlas, inte alltid korresponderar
när plus och minus kivas med varandra och kolliderar
uppstår lätt en brand och ibland kan man hemska ljud förnimma
från den som kopplat fel och snabbt försvinner i rök och dimma
Jappe