• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Extra avlastningsyta i köket

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Extra avlastningsyta i köket

Jag har lagt in tre bilder till i ursprungliga inlägget #7 som visar fler detaljer.
 
H

hianders

Guest
Sv: Extra avlastningsyta i köket

Rolfsthlm - ser att du har en träskiva för diskhon. Egentillverkad eller var har du köpt den?

fru hianders/Inger
 
F

F.d. 29638

Guest
Sv: Extra avlastningsyta i köket

Här är ett tips till, kräver dock lite händighet med såg och övehandsfräs. Vill höja ett varningens finger för dessa hyllor med icke rundade hörn. Jag monterade hyllan precis före huvudsemestern och hade inte tid att köra med fräsen så hyllan var endast raksågad. Det går inte i sin vildaste fantasi tänka ut hur en olycka går till. Men ena hörnan på denna brädbit i nedfällt läge föranlede ett par dagars besök på sjukhuset i Annecy.

Vart har du köpt fästena till hyllan?
Med vänlig hälsning Richard
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Extra avlastningsyta i köket

Vart har du köpt fästena till hyllan?
Med vänlig hälsning Richard

Det är några år sedan så det kommer jag inte ihåg. Men när jag söker så hittar jag rätt fällbar konsol här KONSOL FÄLLBAR RF - Stormarknad för Båttillbehör i Solna, Sickla och Kungens kurva och den är mycket enkel att fälla upp och ned. Finns säkert på många andra ställen också, ser nu att den jag hittade var ju rostfri. Dom jag har är vitlackerade. När jag nu sökte så såg jag att Biltema har något liknande. Lycka till och glöm inte att runda av hörnorna.
 

Goofy

HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
7668
Medlemskap
2024
Sv: Extra avlastningsyta i köket

Här kommer min lilla enkla snickarglädje av avlastningshylla, bara att lyfta bort om vi har åkande gäster.
Den är ej heller ivägen när sängen över dinetten är nedfälld.

Eftersom jag är kvinna, är jag extra stolt över resultatet, älskar min sambos snickeriverkstad.

Kvinnor Kan också
 

Bilagor

  • P1010681.JPG
    P1010681.JPG
    4,7 MB · Visningar: 106
  • P1010682.JPG
    P1010682.JPG
    4,3 MB · Visningar: 97
  • P1010683.JPG
    P1010683.JPG
    4,4 MB · Visningar: 100
  • P1010684.JPG
    P1010684.JPG
    4,3 MB · Visningar: 106

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Extra avlastningsyta i köket

Jättefint! Avundsjuk på tillgång till snickeriverkstad!
 

arnew

HBK Medlem
Inlägg
610
Kommun
Sotenäs
HBK-Nr
6529
Medlemskap
2025
Sv: Avlastningshylla i kök

Jag hade betsat med mahognybets och sedan lackat med båtlack blandad med lite bets.
 

Joffe

HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Klippan
HBK-Nr
12378
Medlemskap
2025
Sv: Avlastningshylla i kök

Min svärson tillverkade rostfria åt mig( he he). Glöm dock ej att taga loss den inför besiktningen, kan vara en fara för ev. passagerare.
 
Toppen