• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Extern wlan ger extra skjuts?

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Jag har tyckt mig märka på ett ett flertal ställplatser som erbjuder uppkoppling till nätet via wlan, att mitt egen mobila Internet blir mycket mer potent i sådan omgivning! Jag placerar simkortet i androiden så att den får fungera som "mobil åtkomspunkt" och ser då på staplarna att mottagningen är dålig på platsen! Trots det fungerar det egendomlligt bra när ställplatsen har egen WiFi eller wlan trots att jag inte har köpt deras tjänst!

Förklaring någon? Är jag ute och cyklar nu igen?

Jappe

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Extern wlan ger extra skjuts?

Vet inte. Sitter du på den?

Bara skoja. Konstigt Det kanske bara är en slump.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag vet att det är mitt eget simkort, vare det sitter i stickan eller nallen, som ger mig tillgång till nätet men det verkar som det blir bättre fjång när ställplatsen har eget wlan. Jag har märkt det flera gånger nu senast i Saarburg.

Jappe

Belar

FD HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023

Kan kanske bero på att många då använder campingens nät och att den åtkomstpunkt till mobilnätet, som du använder, då blir mindre belastad...
/Bertil

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

En undran Jappe, har du installerat WiFi Finder på din Androidplatta eller telefon?

Där kan du installera en databas för att kunna leta hotspots offline.
Du ser vilka som är gratis, de finns ofta på hamburgerrestauranger och där slipper man beställa 2 koppar kaffe.

Toppen