• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tips Eveper regulator

HasseRoth

HBK Medlem
Inlägg
141
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
3840
Medlemskap
2024
Har köpt ett solcellspaket där det ingår en Eveper duo regulator, det är möjligt att koppla på även startbatteriet och finns ett 2 poligt uttag på regulator för detta. Jag har tänkt koppla in den i min ebl99 och även köpt en kabel för detta. Kabeln är förbered för detta med 3 ledare 2 st +ledningar och 1 jord. Är det möjligt att bygla jorden från till startbatteriet till förbrukarbatteriet på regulatorn.
 

Bäckis1843

HBK Medlem
Inlägg
2.392
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
28774
Medlemskap
2024
Har köpt ett solcellspaket där det ingår en Eveper duo regulator, det är möjligt att koppla på även startbatteriet och finns ett 2 poligt uttag på regulator för detta. Jag har tänkt koppla in den i min ebl99 och även köpt en kabel för detta. Kabeln är förbered för detta med 3 ledare 2 st +ledningar och 1 jord. Är det möjligt att bygla jorden från till startbatteriet till förbrukarbatteriet på regulatorn.
Det måste det vara om minus på bodelsbatteriet på någon punkt går till chassit (vilket det mig veterligen alltid gör).
 

Klas & Emelie

HBK Medlem
Inlägg
26
Kommun
Falköping
HBK-Nr
32606
Medlemskap
2024
Nu är allt monterat och inkopplat! Allt verkar fungera som tänkt :)
Bryggade jorden mellan bat 1 och 2 på regulatorn.
Sedan 3 kablar ner till EBL Jord, Service och start batteri. Anslutna på EBL via respektive anslutning.
 
Toppen