• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

EU-moppe eldriven/bensin?

Bo i Bil

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Hörby
HBK-Nr
195
Medlemskap
2024
Sv: EU-moppe eldriven/bensin?

Hej
Ett litet tips, kolla vad den kommer att kosta i FÖRSÄKRING innan du köper något!
Stor skillnad mellan Eu-moppe 50cc och scooter 125cc.
Moppen är dubbelt så dyr som scootern.
MVH Bo H
 
F

F.d. 1082

Guest
Sv: EU-moppe eldriven/bensin?

Jag ber att få återkomma om exakt pris på måndag.Jag tror att den kostar runt 16000 kr.Elkedjan tror jag ska marknadsföra och sälja den.
 
F

F.d. 10750

Guest
Sv: EU-moppe eldriven/bensin?

Hej igen.
jag tror han vill ha runt 10000:- med nya batterier för dom var bortplockade när han köpte dom.
Titta på effekten när du skall köpa denna har 1,5kw.
Finns 2 modeller EVT4000 och EVT168.
Jag kan inte så mycket om dom själv men såg på hemsidan att dom var representerade i många länder och har funnits länge så det bör inte vara bara skit.
Kostade ca 25000:-i Sverige såg jag hos någon återförsäljare så 10000:- verkar väl billigt.
MVH
Anders
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: EU-moppe eldriven/bensin?

Traveller,

Jag kopte för bra många år en Fransk el-moppe, pris € 500. Den är jätte bra och duger gott och väl att gå och småhandla när man står på en camping. Räckvidden jag har på min är 25km, max hastighet 25km/timme, ladda batterierna tag 8 timmar, vikt 29kg.

Jag laddar batterierna medans jag kör genom att stoppa en sladd genom bakfönstret, strömmen får jag från en 600 watt 12VDC -> 220VAC converter och fungerar mycket bra.

En nackdel i Spanien ville polisen lägga beslag på moppen pga att den saknar nummerplåtar (vilket ej är obligatorisk i Belgien tack vara den låga hastigheten) men tydligen är det annat i Spanien.
 
Senast redigerad av en moderator:

Inge Johnsson

HBK Medlem
Inlägg
536
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2024
Sv: EU-moppe eldriven/bensin?

Vi var i Kina, och i en hel by använde dom bara elmopeder, pga billigt elpris, grannbyn körde mest på bensin för där var elpriset högre. Det är så att i Kina där tvättar man sällan mopederna och de flesta var säkert ganska gamla modeller vad jag förstod av utseende, men gick ändå. Kollade i ett varuhus vad dom kostade, 2500:- i Svensk valuta för en snygg scoter. Kollade även på fabrikat i byn och det fanns lika många fabrikat som mopeder. Det som skrämde mest var att på gatorna var det nästan tyst pga att elmopederna går tyst, så det gällde att se sig för när man skulle gå över gatan. Så jag skulle nog inte vara rädd för att köpa ett okänt märke i Sverige, tror de flesta motorerna kommer från samma fabrik, säkert värre med rost om man kör på vintern.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: EU-moppe eldriven/bensin?

Den största nackdelen med el-moppe är vikten tyvärr. Man hamnar på 130 kg och upp till 190. Batterierna är tunga.. Maximum.se
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen