• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ettermontere servostyring på en Ducato?

F

F.d. 53018

Guest
Hei! En venn av meg er på telefonen og spør: Er det mulig å ettermontere servostyring på en Fiat Ducato 1990-model? Han og kona funderer på en Hymer som han syns er for tung på rattet for en gammel mann. Vet noen om det er mulig? Har noen gjennomført det? Mvh alfb
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Ettermontere servostyring på en Ducato?

Ja rent tekniskt är det möjligt.
Kontrollera först om det finns plats och fäste för en servopump på motorn. Om bilen är från 1990 så borde det finnas . Isåfall skall en sådan monteras med ny rem och sedan behövs det en komplett servostyrning med slangar och oljebehållare. Finns att hitta på tyska Ebay.
Lycka till
Hälsningar Bror
 
F

F.d. 28710

Guest
Sv: Ettermontere servostyring på en Ducato?

inga problem jag bytte motor från bensin till 2,5 turbo diesel på min förra husbil en lmc 566 -90 då passade jag på att flytta över servon med allt passar rakt på men det kan nog vara lite trångt o byta styrväxeln med motorn kvar
 
Toppen