F
F.d. 53078
Guest
Efter att ha studerat i Holland sá fick jag ett jobb i spanien. Jag packade min 145a, hon var orange. Det var min drömbil sedan 1973 med kort växelspak. Nyinköpt för 2000kr
Jag srtannade i Svanesund och stoppade in nán hundralapp och en massa tior i automaten. Usch vad dyrt, fast priset hade sjunkit med 25 öre ned till 6,74kr.
Erland som hade essomacken öpnskade mig en lycklig resa och gav mig en stor karta över hela Europa. Det var nu den 1e Agusti och vägarna skulle nu fyllas med turister. Massa packade bilar, husvagnar ja även husbilar.
I Sverige var det nu ett värmerekord. Ja alla skyllde pá Tjernobyl olyckan.
Det var nu morgon och min plan var att kunna komma ner en bit till Tyskland under fórsta dagen. Fárjan óver sundet till Köpenhamn gick lätt och min mage fick en fin räkmacka.
Danmark tog tid med hastighetsbegränsningarna, men senare pá klvällen sá var jag pá autobahn. Gasen satt fast i durken och bandet pá hastighetsmätaren satt pá den svimlande hastigheten av 140-145km/h.
Jag kommer ihág att klockan inte var sá väldigt sen och att solen bórjade att gá ner. Snar började det att regna riktigt ordentligt, sá jag hade ingen lust att stanna. maten blev nágot som jag köpte pá en bensinmack.
Första natten blev i Belgien pá en rastplats, det var varmt och gott. Mitt "hotel" var en sovsäck pá taket av bilen. Tidigt pá morgonen bar det iväg igen, France var nu nära med alla höga priser,och jag bestämde mig att mig kan dom inte lura ut pá betalvägar. Min reskassa var ju inte alls fet.
Jag följde alla skyltar som det stod Paris pá. Evigheter tog resan till paris, och kom efter evigheter en bit söderöver. Jag träffade ett trevligt Hollänskt par med en Renaul 4 som framrutan hade exploderat pá. Jag hade sett en skrot nágra km innan och han förklarade för mig att det var billigare att ta betalvägarna. Jag fick oksá ett tips att tiden beräknades av biljetterna och hastigheten räknades ut med fortkörningsböter..
Nu gick det fort och snart var jag vid Spanska gränsen i en kö vid tullen.
Lite nervös om jag skulle deklarera saker som jag hade med mig.
Det kom fram en tulltjänsteman och tittade pá mig han skrek ADELANTE.
Oj vad betyder det Jo "framát" gasen i botten ner med fönstren värmen slog hárt mot mig och jag var riktigt glad, men hungrig. Stannade pá en väresturang och gick nu in och skulle äta riktigt gott, här var mycket billigare än i Frankrike. Resan gick vidare och jag blev törstig av värmen.
Stannade och köpte en kall öl. Jag hade nu en massa mynt pesetas som jag inte visste värdet av. jag la en massa mynt i min hand och sträcte fram kyparet tog ett mynt som det stod cien pá. Aha en ölpeng blev det inprogramerat i mitt huvud..
Resan gick vidare, stannade och sov nágra timmar.
Málaga närmade sig och snart var jag i Torremolinos som blinkade med laserljus och vräkte ut diskotekmusik. Folk satt i cabrolebilar och tjoade.
Nu var jag nästan framme och sent pá kvällen. Skulle till min Mamma och syster som bodde i Fuengirola. Jag tänkte att jag kör in och letar upp en telefonkiosk och ringer. min syster svarade och jag sa att jag är alldeles utanför ett nybygge vilket inte var en ledrtád under denna period. till slut stod jag 100m utanför.
Jag srtannade i Svanesund och stoppade in nán hundralapp och en massa tior i automaten. Usch vad dyrt, fast priset hade sjunkit med 25 öre ned till 6,74kr.
Erland som hade essomacken öpnskade mig en lycklig resa och gav mig en stor karta över hela Europa. Det var nu den 1e Agusti och vägarna skulle nu fyllas med turister. Massa packade bilar, husvagnar ja även husbilar.
I Sverige var det nu ett värmerekord. Ja alla skyllde pá Tjernobyl olyckan.
Det var nu morgon och min plan var att kunna komma ner en bit till Tyskland under fórsta dagen. Fárjan óver sundet till Köpenhamn gick lätt och min mage fick en fin räkmacka.
Danmark tog tid med hastighetsbegränsningarna, men senare pá klvällen sá var jag pá autobahn. Gasen satt fast i durken och bandet pá hastighetsmätaren satt pá den svimlande hastigheten av 140-145km/h.
Jag kommer ihág att klockan inte var sá väldigt sen och att solen bórjade att gá ner. Snar började det att regna riktigt ordentligt, sá jag hade ingen lust att stanna. maten blev nágot som jag köpte pá en bensinmack.
Första natten blev i Belgien pá en rastplats, det var varmt och gott. Mitt "hotel" var en sovsäck pá taket av bilen. Tidigt pá morgonen bar det iväg igen, France var nu nära med alla höga priser,och jag bestämde mig att mig kan dom inte lura ut pá betalvägar. Min reskassa var ju inte alls fet.
Jag följde alla skyltar som det stod Paris pá. Evigheter tog resan till paris, och kom efter evigheter en bit söderöver. Jag träffade ett trevligt Hollänskt par med en Renaul 4 som framrutan hade exploderat pá. Jag hade sett en skrot nágra km innan och han förklarade för mig att det var billigare att ta betalvägarna. Jag fick oksá ett tips att tiden beräknades av biljetterna och hastigheten räknades ut med fortkörningsböter..
Nu gick det fort och snart var jag vid Spanska gränsen i en kö vid tullen.
Lite nervös om jag skulle deklarera saker som jag hade med mig.
Det kom fram en tulltjänsteman och tittade pá mig han skrek ADELANTE.
Oj vad betyder det Jo "framát" gasen i botten ner med fönstren värmen slog hárt mot mig och jag var riktigt glad, men hungrig. Stannade pá en väresturang och gick nu in och skulle äta riktigt gott, här var mycket billigare än i Frankrike. Resan gick vidare och jag blev törstig av värmen.
Stannade och köpte en kall öl. Jag hade nu en massa mynt pesetas som jag inte visste värdet av. jag la en massa mynt i min hand och sträcte fram kyparet tog ett mynt som det stod cien pá. Aha en ölpeng blev det inprogramerat i mitt huvud..
Resan gick vidare, stannade och sov nágra timmar.
Málaga närmade sig och snart var jag i Torremolinos som blinkade med laserljus och vräkte ut diskotekmusik. Folk satt i cabrolebilar och tjoade.
Nu var jag nästan framme och sent pá kvällen. Skulle till min Mamma och syster som bodde i Fuengirola. Jag tänkte att jag kör in och letar upp en telefonkiosk och ringer. min syster svarade och jag sa att jag är alldeles utanför ett nybygge vilket inte var en ledrtád under denna period. till slut stod jag 100m utanför.