Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej
Undrar om någon vet vad som är bäst att skaffa, ett eller två batterier.
Önskar få ungefär 200 Ah. till bodelen.
Ev. för och nackdelar
Lite därför jag nämnde litiumbatteri . Det som är länkat till ovan är ett väldigt stort litiumbatteri. Ska man ersätta 240Ah blysyra, säger många att det funkar med ungefär halva storleken på Ah på litiumbatteriet. Men där har jag inga egna erfarenheter.200Ah kan man få till en vikt av 27,5kg.
Lithium LiFePO4 LX Smart BMS 12V 200Ah
www.energilandet.com
Lite därför jag nämnde litiumbatteri . Det som är länkat till ovan är ett väldigt stort litiumbatteri. Ska man ersätta 240Ah blysyra, säger många att det funkar med ungefär halva storleken på Ah på litiumbatteriet. Men där har jag inga egna erfarenheter.
Göran i Björnarbo
Jag har också lifepo4 batteri, på 200A och de väger bara 24kg....Och på köpet blev även plånboken lättare.... Så man spar många kg med lithium batteri...Mitt Lithiumbatteri på 400Ah väger 54kg, det gick bra att lyfta på plats själv, (utan truck)![]()