• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenheter Truma vattenburen golvvärme ?

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Hejsan!

Är det någon som kan dela med sig erfarenheter av Trumas vattenburna golvvärme? Har förstått att den kan köras med både el och gasol.

Tacksam för svar och glad påsk !


//Jonas & Cina
 

brogu

HBK Medlem
Inlägg
1.336
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenheter Truma vattenburen golvvärme ?

Nu är jag lite tveksam. Har alltid fattat det som att det är en kombination av Truma och Alde. Eftersom man kan köra den enbart på 230 så är det ju inte gasolen som värmer.
Tyvärr har vi inte kommit så långt bak som till garaget när vi tömt bilen idag, det har blåst för mycket, så bild därifrån har jag inte.
Däremot en bild från instruktionsboken men den tycker jag inte ger besked om vad för sort det är.

Men den som vill veta kan ju ringa till en LMC handlare:rolleyes:
P1030044a.jpg
 

peter nilsson

HBK Medlem
Inlägg
1.559
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenheter Truma vattenburen golvvärme ?

vet du vad det är för en pump som används till golvvärmen? Hur tycker du att golvvärmen fungerar?
Tack för att du la ut manualen. Det var som jag trodde. Luft och/eller elpatronen värmer vattnet.
Ha det
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Erfarenheter Truma vattenburen golvvärme ?

vet du vad det är för en pump som används till golvvärmen? Hur tycker du att golvvärmen fungerar?
Tack för att du la ut manualen. Det var som jag trodde. Luft och/eller elpatronen värmer vattnet.
Ha det

Betyder det då att golvvärmen kan värmas på gasol också eftersom luft också värmer vattnet ?
 
Toppen