• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenheter om larm Prosafe?

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Jag har beställt tid för montering av larm hos JR larmcenter i Lindome. Har bestämt mig för ett larm som heter Prosafe. Ni som har ett sådant larm inmonterat, vad är ni nöjda/inte nöjda med?
/Annette
 

Carl-Axel

HBK Medlem
Inlägg
168
Kommun
Nacka
HBK-Nr
5599
Medlemskap
2026
Sv: Erfarenheter om larm Prosafe?

På vår bil så sätts larmet på aktivering som vanligt med fjärrkontrollen, det sker även om en krets är bruten då utesluts den bara, vilket kan ske vid kabelbrott eller om en magnet lossnat. Jag har upptäckt detta man kunnat öppna en lucka utan att larmet utlöstes. Hela larmkedjan för luckor ligger i en krets istället för en på varje givare.
Har man trådlöst behövs strömförsörjning för att få en krets att slutas som sedan ska skickas iväg över sändaren.
Larmlampan sitter i fönstret vid förarplatsen och när man bor i bilen och larmar på ser man förstås inte hur den blinkar då det är bodörren som används
under campingen.
En extra lysdiod skulle sitta bra vid bodörren.
 
Toppen