Ludde Kuddsson
HBK Medlem
Jag har beställt tid för montering av larm hos JR larmcenter i Lindome. Har bestämt mig för ett larm som heter Prosafe. Ni som har ett sådant larm inmonterat, vad är ni nöjda/inte nöjda med?
/Annette
/Annette
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Ja, jag resonerade likadant, hur stor är risken att husbilen stjäls? Den står alltid förvarad när den inte används hemma på gården inne i ladan, när vi är ute är vi i den för det mesta. Men det är ju olika, ska man hyra ut är det säkert väldigt bra med GPS puck. Vi har iallafall inte det tillbehöret.
För vår del var det viktigast att skydda våra personliga saker inne i bilen.
/Annette
Fick min installerad för 2 veckor sedan, att man skulle betala markeringar för larmpositionering och SMS stod bara i det "finstilta" men det kan jag leva med, man kan tycka att GPS positionering och GSM larm är overkill och det går säkert att hitta billigare larm, men det känns som en riktigt professionell produkt med IR och mikrovågs detektor samt alla luckor, dörrar och motorhuv larmade.
Stort plus för att killarna verkligen visste vad de höll på med, och visste hur de skulle dra kablar för olika bilmodeller, skulle säkert ta mig en hel helg vad de gjorde på 3 timmar.
Har du någon färsk prisuppgift för larm inklusive montering?
GSM och GPS positionering är egentligen värdelös
Med en GSM / GPS Jammer som man kan köper för par euro eller kronor
förstöra biltjuven signalen från GSM-sändare och GPS-tracker
Inte en husbil i Tyskland som flyttade till Polen eller Ryssland
har man hittat pga. GSM och GPS positionering.
GSM / GPS Jammer använda är förbjuden i hela Europa men det
störa inte biltjuvar
Biltjuvar har tillräcklig tid om hitta GSM-sändare och GPS-tracker
Mvh.
Norbert
fullt utrustat larm ca. 12.000 kr inkl. vår rabatt
Funderar också på Prosafe larm. Vet inte heller om det är överkurs med GSM och/eller GPS i larmet. Det är ju en faslig massa pengar och så en årsavgift.....
Fler åsikter är välkommna.
Och vad blev det för larm, Ludde Kuddson och är du nöjd?
/Cecilia