• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenheter byte från 8.80 till "plåtis"

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Det har även en Globecar Globestar 600L och flera andra 5,99 plåtisar.

Förstår inte riktigt vad du vill med dina svar, men om du tycker att vi också skall köpa en Globecar för att den också har långbäddar så är svaret nej!

Vi har inte råd, Carola och jag vill absolut inte sova i olika bilar, det räcker med egen säng säger Carola.

TommyD
 

Draumur

FD HBK Medlem
Inlägg
756
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4788
Medlemskap
2023
Tommy, den ser ut som något vi själva vill ha. Snygg färg och helt rätt med långbäddar. Men för vår del är beslutsvåndan total. Det får väl bli nästa år. Kanske vi ses på någon gammal camping i Hälsingland i sommar. Mats
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Så enkelt att säga:
VAD VAR DET JAG SA. TVÄRBÄDDARS???

Kul att Carola tagit ditt förnuft till fånga. ;) Grattis till nya bilen. (jättefin) Ni kommer att ha stor glädje av den extra komforten.

Visst kommer jag ihåg dina råd och förmaningar inför vårt första plåtisköp.

Det var framförallt tre saker som du ansåg att man inte kunde kompromissa om:
- Köp aldrig tvärbädd
- Köp aldrig lågt placerat kylskåp
- Köp aldrig en plåtis med förhöjd kaross.

Vid första köpet blev det:
- Köp aldrig tvärbädd. Äsch
- Köp aldrig lågt placerat kylskåp. Check
- Köp aldrig en plåtis med förhöjd kaross. Check

Nu blev det:
- Köp aldrig tvärbädd. Check
- Köp aldrig lågt placerat kylskåp. Äsch
- Köp aldrig en plåtis med förhöjd kaross. Check

I konsekvensens tecken blir då vår 3:e plåtis, en hög jäkla bil för att få plats med det högt placerade kylskåpet, som är placerat framför de två enkelsängarna. ;)

Tack för dina tips.

TommyD
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Ha ha! Tur att du har en vig kvinna som kan krypa på golvet och plocka fram gourmeten från kylskåpet. Men sanda mina ord... Om något år kommer Carola att säga: "Borde vi inte skaffa en husbil med ett högre placerat kylskåp". För att förebygga det kanske du sköter den delen. ;)

Nä! Jag tror nog att Champagnen, gåslevern och pölsan gör att ni med glädje har "ålning medelst hasning" till lockelserna. :)

Nu när ni kan sova som folk hoppas jag att ni tar en riktig turisttur och inte bara pendlar mellan husen. Riktigt stort GRATTIS till er nya fina bil. Louise hälsar till er båda. Hon tyckte bilen var kanon...
 
Senast ändrad:

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Förstår inte riktigt vad du vill med dina svar, men om du tycker att vi också skall köpa en Globecar för att den också har långbäddar så är svaret nej!

Vi har inte råd, Carola och jag vill absolut inte sova i olika bilar, det räcker med egen säng säger Carola.

TommyD

Jag menade bara att det finns många plåtis med långbäddar på 5,99 och förstod därför inte sensationen med denna bils planlösning.
 
B

Byggare Bob

Guest
Visst kommer jag ihåg dina råd och förmaningar inför vårt första plåtisköp.

Det var framförallt tre saker som du ansåg att man inte kunde kompromissa om:
- Köp aldrig tvärbädd
- Köp aldrig lågt placerat kylskåp
- Köp aldrig en plåtis med förhöjd kaross.

Vid första köpet blev det:
- Köp aldrig tvärbädd. Äsch
- Köp aldrig lågt placerat kylskåp. Check
- Köp aldrig en plåtis med förhöjd kaross. Check

Nu blev det:
- Köp aldrig tvärbädd. Check
- Köp aldrig lågt placerat kylskåp. Äsch
- Köp aldrig en plåtis med förhöjd kaross. Check

I konsekvensens tecken blir då vår 3:e plåtis, en hög jäkla bil för att få plats med det högt placerade kylskåpet, som är placerat framför de två enkelsängarna. ;)

Tack för dina tips.

TommyD
Grattis till nya bilen. Tänkte väl att det borde vara dax.(haha)
 
F

F.d. 56872

Guest
Vi har aldrig under vårt långa liv ägt eller ens körd en husbil tidigare.
Men nu har vi slagit till och hämtar vår plåtis till veckan.
Blir glad när jag läser om andras erfarenhet så jag tror att vi valt rätt med en plåtis 630 med långbäddar.
 
Toppen