• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Erfarenhet LCD TV

F

F.d. 52943

Guest
Sv: Erfarenhet LCD TV

Kolla oxå hur många watt den drar!
:cool:
 
F

F.d. 10627

Guest
Sv: Erfarenhet LCD TV

kan vi försöka enas om en hyfsad modell?:p

Andersson på Netonet har ett bra pris iaf.
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
276
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Sv: Erfarenhet LCD TV

Hej,
Jag har två st Denver med inbyggd DVD en 15 " i främre delen och en 19" i bakre delen vid sängen. Bägge är ihopkopplade till en boxer burk med ett extra kort hemifrån för 79 kr. Bägge tv apparaterna kan köras på 220v eller 12 volt. Detta ger full flexibilitet på tv tittande med barn etc. Bägge tv apparaterna kostade tilsammans under 5000kr.
Mycket bra bild dessutom.

Hälsningar
Glädjen
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Erfarenhet LCD TV

Varför inte en billig variant med tv-modul till laptopen? Kostar under 1000:- med betydligt bättre upplösning än 1080.
 
F

F.d. 1649

Guest
Sv: Erfarenhet LCD TV

Dom flesta TV apparater går inte på 220v ofta är det in 220v och inne i TV transformeras spänningen om till en lägre spänning. När man står i butiken så ser man skillnad på apparaterna för man har någonting att jämföra med. Men sedan när den sitter på väggen hemma tycker man oftast Oj vilken bra bild. Lava är nog ett kvalitetsmärke (i alla fall om man ser till priset) Men jag tänker på hur lite man använder Tv i husbilen jämfört med hemma. Så jag köper den billigaste som går att köra på 12v. För då räcker batteriet längre när man slipper effektförlusterna för att transformera om. netonnet.se har tillexempel en Andersson 19" 12v för 2500kr.Den har även inbyggd boxer. Då behövs bara en fjärrkontroll och det går åt mindre ström Säkert helt okej
Hadet
Hej,Du menar väl 230V? 220 fans på Adams tid.
MVH Jan-E.
 

hjonzon

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenhet LCD TV

Hej jag köpte mig en DM-tech 19 med beteckningen Lv19xvm och är helnöjd med denna platt tv angående strömförbrukningen hemma via energimätaren så drar den 20-21w och det är jag är ju inte värre än 2st läslampor som man använder sig av om man nu inte har bytt till leadlampor.kanal sökningen tar inte så många minuter,bilden är perfekt så det e bara att investera...soliga hälsningar Håkan
 

hjonzon

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenhet LCD TV

Den finns i svart också men jag ser när den står här hemma att den suger åt sig en hel del damm så man kanske skulle köpt en vit

soliga hälsningar Håkan:bye:
 
F

F.d. 52938

Guest
Sv: Erfarenhet LCD TV

Hej!

Även jag har köpt en Dm-tech 19 tum helt suverän bild och enkel kanalsökning

och även dvd inbyggd köp till 12v kabel, plugga in sen ärdet bara att zappa r

runt, enkel o kanonbild.


Mvh FraMia1014:D
 
F

F.d. 2911

Guest
Sv: Erfarenhet LCD TV

Vi har en Dm-tech mycket nöjda med den.
 
F

F.d. 25144

Guest
Sv: Erfarenhet LCD TV

datorbutiken.com
Köpte denna 22" i svart förra året hos PC-City till vår nyinköpta Adriatik. Mätte noga före så att den säkert skulle få plats i skåpet. Med specialplatta o vinklat stativ blev det kanonbra tittvinkel från pilotstolarna eller sittplats vid bordet. Inbyggd box o DVD-spelare. Ljudet har jag dragit till AUX-ingången på CD/Radion med 4 högtalare. Är mkt nöjd med installation, bild o ljud.

/Christer
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenhet LCD TV

Hej på er
DM-Tech 19" finns i 2 utföranden.
De ser för ögat exakt likadana ut men har olika beteckningar och det skiljer ca 1000kr mellan dem.
Den stora skillnaden är bildskärmen där den billigare har en klart sämre skärm.
Det som skiljer beteckningarna är LVE19XVM kontra LV19XVM där den senare är dyrare och klart bättre bl.a. Elgiganten har sålt denna billigare modell.
Vad det gäller kanalsökningen så är den lite långsam men å andra sidan mycket enkel.
DVD spelaren är också den enkel så vad tidigare skribent menar med att inte förstå sig på den får han stå för.
Denna tv fins även som 22" och även denna drivs med fördel på 12volt (upp till 14,5volt kontinuerlig drift)
Original 12v kabel finns som tillbehör och skall användas för att garantin skall gälla ni vet!!
Mvh
Michael Rudolfsson




Är det även kortläsare i dessa så det inte bara är gratiskanalerna ?
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenhet LCD TV

DMTECHs 22 tummare säljs denna vecka (v17) hos CoopForum för 2995:-kr.
Tusen kronor billigare än NetOnNet.
Jvh
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Erfarenhet LCD TV

Vad är det för digitalbox i de apparater ni har? Jag är ute efter en TV 15 eller 19 tum med inbyggd box som funkar även i Norge (MPEG4 digitalbox).
Finns det någon TV med detta?
Inbyggd DVD vill jag också ha.
/Annette
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Erfarenhet LCD TV

Det går inte att öppna produktinformationen. Hur vet du att den har MPEG 4 digitalbox?
MVH Annette
 

Rusken

HBK Medlem
Inlägg
698
Kommun
Norge
HBK-Nr
4874
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenhet LCD TV

Har en Denver 15" TDF 1506 med innebygget dvd spiller, og det holder for oss. Helt OK kvalitet og vi kjører kun på 12V med original kabel kjøpt som tilleggs utstyr.

Har også Votronic batteri computer og kan lese av forbruket på denne TV, og det er 1,7 A når vi kjører på 12V direkte. Denver 15" som vi har bruker etter hva jeg erfarer meget lite energi!!!.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Erfarenhet LCD TV

Ursäkta! DMTECH 22 tum på CoopForum är en 230V TV och går alltså inte på 12 V. Därav det billigare priset! Tyckte väl att det skulle finnas en hake!:rolleyes:

Lava 15, 19 och 22 tum stöder alla MPEG-4. Supporting Digital Video Format: MPEG-1 ML/MP Conforming to ISO-11172, MPEG-2 ML/MP Conforming to ISO-13818, MPEG-4 and Divx 3.x/4.x/5.x Compliant MPEG-1 ML/MP Conforming to ISO-11172
http://lava.was4.normanet.se/Lava_r...aterial/1214465113227128/Flex CI lores se.pdf

JvH
 
Senast ändrad:

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Erfarenhet LCD TV

Är det säkert att det är digitalboxen som menas, så det inte är att den kan läsa just såna skivor i spelaren?
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Erfarenhet LCD TV

Jag har kollat med Lava, och digitalboxen är en Mpeg2 box, och funkar alltså inte i Norge eller Danmark. Däremot kan DVD läsaren läsa MPEG 4 brända skivor.
Är det någon som har tips på vilken TV som har inbyggd MPEG-4box (samt inbyggd DVD-spelare)?? Jag tror att ca 15 - 19 tum är en lagom TV-storlek.
 
Toppen