F
F.d. 52943
Guest
Sv: Erfarenhet LCD TV
Kolla oxå hur många watt den drar!

Kolla oxå hur många watt den drar!
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hej,Du menar väl 230V? 220 fans på Adams tid.Dom flesta TV apparater går inte på 220v ofta är det in 220v och inne i TV transformeras spänningen om till en lägre spänning. När man står i butiken så ser man skillnad på apparaterna för man har någonting att jämföra med. Men sedan när den sitter på väggen hemma tycker man oftast Oj vilken bra bild. Lava är nog ett kvalitetsmärke (i alla fall om man ser till priset) Men jag tänker på hur lite man använder Tv i husbilen jämfört med hemma. Så jag köper den billigaste som går att köra på 12v. För då räcker batteriet längre när man slipper effektförlusterna för att transformera om. netonnet.se har tillexempel en Andersson 19" 12v för 2500kr.Den har även inbyggd boxer. Då behövs bara en fjärrkontroll och det går åt mindre ström Säkert helt okej
Hadet
Hej på er
DM-Tech 19" finns i 2 utföranden.
De ser för ögat exakt likadana ut men har olika beteckningar och det skiljer ca 1000kr mellan dem.
Den stora skillnaden är bildskärmen där den billigare har en klart sämre skärm.
Det som skiljer beteckningarna är LVE19XVM kontra LV19XVM där den senare är dyrare och klart bättre bl.a. Elgiganten har sålt denna billigare modell.
Vad det gäller kanalsökningen så är den lite långsam men å andra sidan mycket enkel.
DVD spelaren är också den enkel så vad tidigare skribent menar med att inte förstå sig på den får han stå för.
Denna tv fins även som 22" och även denna drivs med fördel på 12volt (upp till 14,5volt kontinuerlig drift)
Original 12v kabel finns som tillbehör och skall användas för att garantin skall gälla ni vet!!
Mvh
Michael Rudolfsson