• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Enkelt att flytta media från iPad och iPhone!

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
iXpand Flash Drive 64 GB > Lagring | Kjell.com

Jag köpte en sån här igår. Thanks god for this! Jag HATAR att använda molntjänster eller automatiska bildsynkprogram, bildströmmar och allt vad det heter. Jag vill ha egen kontroll över mina filer och mappar.

Nu kan jag kasta iPhoto i papperskorgen. Nu flyttar jag mina bilder med den här mojängen, in i datorn i Adobe Lightroom. Då vet jag var jag har mina filer.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Enkelt att flytta media från iPad och iPhone!

Förmodligen handhavandefel från min sida, men jag blir tokig av att inte kunna flytta filer som jag är van vid.
Den här grejen löser allt. Dessutom så kan man se på ett antal filsorter som egentligen inte stöds av iOS. Man kan streama film direkt från mojängen. Perfekt för ungarna när vi kör husbil att kolla på film i iPaden.
Jag behöver inte ladda in nåt i paddan längre.

Fick en fråga andra gången jag stack in mojängen i iPhonen, "Do you love iXpand?" Svaret var enkelt... yesss!
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
9.005
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Enkelt att flytta media från iPad och iPhone!

Vad skönt att det funkar för dej och du e nöjd :)

För mej ter sig dock detta som flera års kliv bakåt i teknikutvecklingen :rolleyes:

Jag äger dock inga äppelprylar, jag kanske hade brukat din metod också isåfall
Skulle jag av någon anledning köpa en pryl som inte är kompatibel med min PC-laptop, så åkte prylen i soptunnan, har dock inte stött på en sådan pryl, ännu.
Jag är väldigt förtjust i molntjänster med backup m.m. en verklig räddning när olyckan är framme, har räddat mej ett flertal ggr. när gamla mobiler gett upp.

Nackdelen är beroendet av att vara online
:(
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Enkelt att flytta media från iPad och iPhone!

Hur fungerar egentligen min bildström ?.

Bilder som tas med en iOS-enhet hamnar på alla enheter med samma Apple-ID.
I mitt fall bilder tagna med SonyQX med entumssensor kopplade på en iPhone kopieras automatiskt till min iPad där jag gör ev. bildbehandlig med diverse verktyg och filter.

image.jpg
Snapseed
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.134
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Enkelt att flytta media från iPad och iPhone!

Och det går att ställa in bildströmmen om den enbart ska synka vid Wifi eller även via mobildata...
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Enkelt att flytta media från iPad och iPhone!

Har en Android som gör samma sak, dyker upp i molnet (Google) och nås av alla enheter. Har stängt av det. Med 32GB minneskort behöver man inte funktionen pga platsbrist. Men innan resor o.d så använder jag Flickr som lagrar alla kort. Lätt att glömma(?) tappa enheten, och då är korten räddade. Men att ha valfriheten är inte att förakta!
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Enkelt att flytta media från iPad och iPhone!

Jag har inga bilder av värde i någon av enheterna. Jag vill inte ha nån automatisk delning av bilder så samma bilder hamnar överallt och fyller upp minneskapacitet.

När jag hade uppdaterat iPaden, den stora 3:an för ett tag sen så trodde jag jag skulle få ett totalt bryt. När det ringde ett vanligt samtal på min mobil så ringde det i min iMac, i iPaden och telefonen samtidigt. Och jag visste inte hur jag skulle få stängt av det. Så jag fick gå ner till Macforum och be dom stänga av allt.

Jag är väldigt irriterad på grejer som ändrar mina grundinställningar vid uppdateringar.

För övrigt är jag nöjd med Apples grejer, skulle aldrig vilja byta tillbaka från Mac till PC. Men jag gillar inte vissa koncept, där apparaterna ska vara så "smarta" att dom överlistar mig totalt...

/Ludde
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Enkelt att flytta media från iPad och iPhone!

Det finns ju någon katalog på datorn som heter "min bildström"
Vad är den till ?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Enkelt att flytta media från iPad och iPhone!

For bilder tatt med mine Android enheter så kopieres bildene direkte til både Google Drive og Microsofts OneDrive - på den siste har vi over 1 TB hver tilgjengelig grunnet Office 365 Home. På OneDrive har vi og en full kopi av våre redigerte og kommenterte bilder organisert med Thumbsplus. Men skylagringen er primært for sikkerhet, arbeidsorginalene ligger på PC for bilder og dokumenter. Hadde vi hatt fiber til huset så er det mulig vi hadde organisert det annerledes :D men med dagens nett oppkobling så er stabiliteten ikke god nok verken via mobilnett eller adsl.
 
Toppen